Fredag!!

Japp då var det början på en ny helg!
Idag ska vi åka till vingåker. Jag och Alva. Vi åker med Petra, Kai och Tilde, för dom ska oxå till vingåker!
Så måste snart börja klä på den lilla sjuklingen. Hon är förkyld, näsan rinner och hon hostar förskräckligt. Men men ett besök hos mormor och hundarna piggar nog upp:)

I onsdags var Petra här och vi drack lite öl och lite vin och snackade lite skit. Helt plötsligt så började en värmeljushållare att brinna! Så jag slängde på vatten och JÄVLAR vilken låga det blev!! Fast det slocknade iaf som tur var! Men har lite sot på väggen och i taket. Men det går nog att skura bort. Det får Anders göra, han är längre än mig. :)

Vilket väder det är ute sen då! Iskallt, sol och massa snö. Vackert.
Var ute på en första åktur med Alva i sin nya pulka. Finns endast ett ord för att beskriva den händelsen. Och antagligen så är det ett ord som ni inte skulle kunna tro att jag skulle använda för att beskriva den händelsen.
Pinsamt är ordet! Hon var inte riktigt på humör så hon började med att sitta upp snällt i pulkan dock lite butter. Men sen ville hon inte mer och slängde sig bakåt så hennes huvud bara hängde och dinglade över ryggstödet. Såg ut som jag var ute och gick med en unge utan ett enda ben i kroppen eller att hon var avsvimmad. Så blängde hon lite på mig. Men vi får göra ett nytt försök när hon blivit frisk igen. Om snön e kvar då vill säga!

Alla julklappar är klara oxå utom en. Men den ska vi köpa imorrn. På söndag blir det till att åka ut till Anders föräldrar för att lämna av julklappar till dom! Undra var fan jag har lagt Olles julklapp.. FAN! Den måste jag leta efter för den har jag inte sett till sen jag köpte den. Hoppas den ligger i vagnen! Får kika efter!

"Mysterier, löser du och jag, med Kalle, i Sysselstan!" Haha fått den låten på hjärnan! Blir väl så när man hör den varje dag på barnkanalen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0