Helg!

Och jag har plockat o plockat!
Igår så städade ja för fullt! Dammade, dammsög, skura golv, strykte gardiner o bytte gardiner, tvätta massa tvätt, bäddade rent i sängen! Idag så fortsatte jag med att rensa ur 2 skåp i köket som var fulla med massa papper o skit! Så slängde mer än hälften och det som blev kvar sorterade jag och la i fina högar! Så nu får det plats massa mer skräp man samlar på sig! O nu har jag rensat och sorterat i ordning allt i skafferiet! Så nu är jag klar! För idag... Imorrn så ska jag ge mig på städskåpet! Där måste det oxå rensas o göras i ordning! Allt ligger huller om buller! Även kylen skulle behöva sig en uppfräschning. Tur att man är 3 "ledig" :)

Våra nya köksmöbler har kommit oxå! Det vart jättefint! Vill så gärna måla om här hemma men känns så onödigt att lägga pengar på en hyresrätt! om jag visste att vi skulle bli kvar här i typ ett år till skulle jag nog göra det men eftersom vi är på jakt efter större så kanske man får flytta snart o då känns det bara onödigt att lägga ner massa jobb!

Var hos BM i torsdags med! Tog lite prover och lyssnade på bebisens hjärtljud! Den lille parvelns hjärta slog med 150 slag i minuten! Helt normalt alltså! Själv mådde jag bra men måste börja med järntabletter. Så det ska införskaffas snarast!
 Det är mkt som skulle behöva införskaffas.. BH är en grej! Inte bara magen som växer på mig tyvärr! Har kommit till det stadiet att under mina bröst och min mage så tar kroppen slut! För jag ser inte mina fötter eller något som sitter nedanför magen! En ny bikini överdel vore oxå att föredra! Varför inte köpa sig ett packe sop säckar o gå omkring i så kanske man känner sig lite smärt och smidig! Då har man löst klädes problemet!

Vi hade tänkt och köpa färdigt saker till skötbordet och lite babysaker denna månad men det skiter sig nog! Anders får ut ca 6800 kr denna månad så det blir lite fööör knapert! Han får desto mer nästa månad så får nog shoppa loss då! Han har lovat mig en sån dammsugare som Petra har! Electrolux Ergo Rapido! Så smidigt, så bekvämt så vackert! Tyckte nog allt att Petra var lite väl lyrisk när hon stolt som en tupp visade upp sin dammsugare. När hon sen berättade att t.o.m Kai tyckte om att dammsuga efter att de köpt den så växte ändå mina öron en smula, och nu vet jag inte hur många ggr Anders har fått lyssna på fraser som "åh tänk om vi hade en sån dammsugare som Petra har" och " Fan för denna jävla sop kvast, tänk om jag hade haft den där dammsugaren" Senast idag så fick han minsann höra hur bra det skulle vart att ha den när han råkade tappa ner alla små miljoner pluttar som blir efter man använt hålslagaren till papper på golvet! "Jaja du ska få en sån nästa månad när jag får ut bra pengar" fick jag höra! Hehe då såg jag nog ut som en fet och belåten katt:)

Så jag avslutar denna blogg stund med en bild på den berömda Petras favvo grej som nog är ett av de bästa köp hon gjort! O Petra hon köper mkt hon;) Eller hur min lilla gravida homie:)?

Kommentarer
Postat av: Petra

duktiga louise,, så du ska oxå köpa en sådan dammsugare.. skit bra!! kommer ni jämt ha det fint nu när anders går hemma o kan dammsuga:)

2009-01-25 @ 11:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0