Tisdag

Sitter och funderar lite på om man var tvungen att välja bort antingen synen eller hörseln vilket man skulle ta..
Att inte kunna se någonting men kunna lyssna på musik, höra sina nära och kära prata och dylikt.
Eller att inte höra nåt men däremot kunna se sina vänner, sambo, barn, läsa, se på tv..
Skulle nog välja bort hörseln tror jag. Skulle aldrig klara av ett liv utan att kunna läsa. Visst det finns talböcker men det är inte alls samma sak! Jag vill kunna "höra" orden som jag vill när jag läser dom, inte ha en uppläsare som läser på sitt sätt..
Förhoppningsvis så får ja behålla alla mina sinnen tills den dag jag beger mig till ett varmare ställe:)

I söndags kom vi fram till att Anders bror med fästmö var lite sugna på namnet Alva om de får en flicka. Det är ju vi med!!! Eller mest jag tror jag. Har lyckats förälska mig i det namnet. Ju mer jag tänker på det ju mer rätt känns det! De ska ha i februari så att vi får hoppas de väler ett annat namn:) Fast det tror jag att de gör. Stina var mer sugen på Vivecka tror jag det var. Så vi får hålla tummarna! Fast vem vet när våran lilla unge väl kommit till världen med ett plopp (Som jag intalat mig att så blir det) så kanske det inte alls är en liten Alva! Det är ju inte ens säkert att det är en tös utan en gosse! Fast då är namnet mer eller mindre färdigt!

Idag var min första tidiga morgon på typ 2 veckor! Kom upp ganska bra faktiskt! Åkte tom lite tidigare så att jag kunde ta ut pengar Till A-K på jobbet för chefens julklapp! Inte illa alls om ja får säga det själv.

Fick lite massage av Anders förut.. Hade så hemskt ont i ryggen. Vet inte om det var Ischiasnerven som spöka eller nåt annat men det hjälpte iaf så nu kan ja gå utan att det gör ont!

Ska ta och laga mig lite mat här nu. Det blir spaghetti med tonfisksås. Mumma! Förhopnningsvis har aldrig ätit den såsen ja ska göra förut men det blir nog bra! Anders är iväg och tränar lite futsal. Han ska se om hans knä pallar. Han vill så gärna vara med på AIF cupen på lördag. Jag jobbar så kan tyvärr inte vara o titta på de små¨pojkarna i FK när de jagar boll:)

Tack för mig och hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0