Det börjar bli tyngre

Idag så har jag haft den egentligen första dagen på jobbet som jag känt av att jag är fan inte så smidig och smärt längre! Har stånkat fram i korridorer och trappor, burit massa tvätt, bäddat rent och blev totalt slut av det! Svetten rann och benen var väldans tunga! Så att dom tankarna jag hade först att arbeta till drygt 5-6 april dom försvann fortare än kvickt! Mars ut blir det att jag jobbar sen så får det vara nog! Kommer ha så sjukt mycket att göra hemma inför flytten så att det räcker och blir över! Så 13 arbetsdagar har jag kvar tills jag får gå hem! Varav jag jobbar 5 av dom denna vecka ej idag inräknad! Så att det ska nog gå vägen! Just denna vecka kommer nog bli lite tuff men det går nog bra! Har tagit komp på söndag kväll för jag känner att jag varken orkar eller har lust med delad ur både lör och sön. Så jag har bokat Annéa som reserv om vi behöver sätta in nån för mig så att det finns resurser:)

När jag kom hem idag så hade min Anders stekt pannkakor! Luktade så gott direkt när jag klev in och det smakade sjukt bra! Pannkakor och jordgubbssylt det är grejer det:)
Sen la vi oss och läste lite innan jag totaldäckade! Så Anders väckte mig strax efter kl 18 så att jag ska kunna somna ikväll sen.

Nu ska han tappa upp ett bad till mig så jag får ligga och slappa lite i!
Imorrn börjar jag klockan 14. Bra det för då fick jag en timme att lägga till på min komp så att jag kunde ta ut kompen på söndag!
å fan jag missar desperata hemmafruar imorrn! Men får se på reprisen på söndag! 

Åh så har mina tuttar börjat läcka nu på nätterna! Låg en kväll och hade släckt skulle sova när jag kännder att det droppade på armen. Jojo så mjölkproduktionen är i full gång! Så nu får jag vackert sova med ett linne på mig för att det inte ska läcka över hela sängen! Hatar att sova i kläder för de bara korvar sig och stör! Men men det e nog bara att vänja sig:) 

Tycker lite synd om min lilla Petra nu oxå som verkligen bara går och väntar på att få föda! Kunna bli av med krämpor i rygg och knän, nu när det ändå är så liten tid kvar så kan väl det lilla pyret komma ut redan inatt? Guud som jag längtar! Hoppas hon iaf föder en dag jag är ledig så jag kan få hälsa på dom direkt! Fast blir det som hon befarar så har jag kanske redan hunnit gå hem på havande:) Så vi får se om det blir ett litet april barn för Nederman/Ruonakangas!!
Jag har sagt till Anders att jag tror hon får den 25Mars så får vi allt se! Men som sagt kom får lill*n komma redan nu!
Nej nu måste jag ner i plurret!

 Efter förlossningen

"Pappan får inte röra bebisen förrän han har tagit på sig rena underbyxor..."   Aske 8 år

"När bebisen är född så tränger ögonen ut genom huden"  Marcus 7 år

Louise: 70 dagar kvar. En hel jävla evighet!
Petra: 9 dagar kvar. En liten evighet det med, väntar och väntar!
 

Kommentarer
Postat av: Petra

ja tänk om den ändå ville komma inatt, det skulle inte göra mig något:) som du skrev en liten evighet..

2009-03-09 @ 21:44:22
URL: http://petraaz.blogg.se/
Postat av: Hanna

jaha du Lollo, när får man se en bild på din mage då?? :) Kramen

2009-03-11 @ 15:53:34
URL: http://halu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har bilder på familjeliv. Kan ju som sagt inte lägg in bilder nu eftersom vi har en stenålders data. så gå in på familjeliv.se o sök på LollloZ så få du se:)

2009-03-11 @ 17:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0