Man kan tappa suget för mindre!

Vet inte om det bara är jag som har sån jävla otur med bloggen! Igår skrev jag en lång radda men kom det inlägget ut?? Nej nej nej! Trots att det stod att det sparats och snart kommer publiceras på min sida så gör det inte det! Och det gör mig galen!!
Men men det är väl ändå ett litet larvigt problem om man nu jämför med stackars gumman som bara väntar och väntar på att bebisen ska komma ut! Jag hade ju då tippat på att den skulle komma natten till igår men så blev inte fallet! Anders tror att den ska komma inatt! Så vi får hoppas på det!

Själv så har jag 5 arbetsdagar kvar! 3 kvällar och 2 korta dagturer! Sen blir det tll att gå hemma och lära sig så mycket som möjligt av Barse;) och även att börja på att packa och städa så smått till flytten! Nu när jag ändå är rörlig och inte lider av några större krämpor än halsbränna! Ser faktiskt framemot att börja på för har ju velat flytta i princip från den dagen jag flyttade in hit! Nu mer än någonsin när våran lilla bebis är på gång och de senaste gångerna jag och Anders gått in i trappuppgången vid hissen så har luktat pissvåt halm! Det är så äckligt!

Vad har hänt annars sen sist jag skrev då? Eller ja rättare sagt sen sist jag skrev ett inlägg som folk kunnat läsa!
I onsdags så var jag hos barnmorskan. Vårat lilla knyte hade ett hjärta som slog 148/min och jag mätte 30 cm på sf kurvan! Allt såg bra ut! Jag hade dock fortfarande lite högt övertryck och liiite för lågt hb värde trots att jag äter järntabletter men det reder sig nog! Missde första föäldragruppen som var i torsdags eftersom jag jobbade.. Nästa är på fredag och jag skulle egenligen jobbat då med men har tagit semester. Dels är den en 7-16 tur, aldrig kul på fredagar:) men dels så känner jag att jag iaf vill prova att gå på föräldragrupp! Även om jag känner att jag inte har nåt behov av att lära känna flera som ska bli mammor så vill jag höra vad barnmorska och de andra har att berätta! Man kan ju alltid lära sig nya saker och få tips och råd! Plus att jag vill se förlossningsfilmen! Hehe! Så vill iaf ge det en chans så får vi se om vi går på alla möten eller ej! Jag har ju den enorma turen att få bli mamma i princip samtidigt som Anders bror och hans tjej fått barn och inte minst nästan samtidigt som min bästa vän så man får mycket gratis!

I fredags å hade jag och Anders en lugn hemma kväll med godis och film! Jag somnade på soffan kl 22 vakna vid 23 och gick och borstade tänderna sen in i sängen och somnade om! Mycket skönt! 
Igår eftermiddag så kom Petra och Kajan upp en stund på kaffe sen åkte jag och Anders till hans föräldrar i Mullhyttan där det blev prat, mat och tv! Var hemma vid 23 tiden! Och nu är Anders iväg och spelar match och jag ska ta mig lite frulle tänkte jag!
Tack för uppmärksamheten! Over`N´Out!

Sådant man får se till

"Bebisar får inte vara tillsammans med en katt, för då kan det hända att de river den..." Freja 8 år
"...det bästa vore att man gjorde en stor skylt och ställde den på kattens rygg där det stod:Ej lämplig för barn under 3 år." Nanna 8 år


Louise: 57 dagar kvar
Petra: 4 dagar över tiden 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0