Tjofadderittan!

Lördag idag! Idag har min pappa och familj varit här för att fira Anders. Han fick en flaska Minttu och 500 kr:) De tyckte han skulle spara pengarna för att köpa en GPS. Vi får se vad som händer med det. Vi måste nämligen införskaffa en ny barnvagn.. En jävl stål pinne i själva ramen har gått av! Skräp vagn. Blev så arg. En barnvagn är ju liksom inte det billigaste. Men men man får ju vad man betalar för och vagnen var ju jävligt billig så nu får vi stå vårat kast. Ska kolla runt lite på blocket och se om man hittar någon billig på blocket typ. Ska ringa och kolla om det går på hemförsäkringen med. Fast när jag pratade med mamma så sa hon "Jag tycker ni ska lugna er med att köpa ny, ha ingen brådska". Hmmm vad betyder det då? Kommer vi få en ny?? Vet ju att vi ska få en sulky i dop present men haha den blir kanske svår att använda nu när Alva är så pass liten och snön snart kommer täcka backen! Måste fråga mamma hur länge hon tycker vi ska vänta innan vi börjar se oss om efter en ny för känner ändå att en vagn måste vi ha. Blir lite handikappade annars.. Man orkar inte gå runt och bära på Alva längre om man så bara ska in på affären! 8 kg blir tungt efter ett par minuter!

Har införskaffat en ny jacka med!! Höst och vinterjacka i ett! Man kan ta ut fodret så det inte blir så varmt så det e kanon! Kostade 1300 kr men det var halva priset på den så 650 kr! Det gillar vi:) Nu måste jag bara införskaffa mig nåt att ha på mig på dopet... Usch vad trött jag blev nu. Kanske gå in och lägga sig med Alva på sängen. Hon ligger o sussar så gott:) Fast då vaknar hon säkert.. Anders ringde nu, han och Maikel var på marieberg och letade dop present. Maikel skulle köpa en duschstol men babyproffsen var stängt så han måste köpa nåt annat för han ville få det klart idag, så då ringer Anders och undrar vad han ska köpa.. Liiite svårt att komma på bara sådär!

Har egentligen mkt mer att skriva men nu vaknade Alva så sitter ock skriver med en hand så får bli en annan gång! Kanske senare ikväll!!

Tja´rå

Kommentarer
Postat av: petra

våran finland vagn då:)

2009-11-08 @ 09:00:06
URL: http://petraaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0