Ullared ullared ullared

Jag skrev faktiskt ett inlägg här för ett par dagar sedan men med ett knapptryck så var allt borta!
Det är så himla irriterande. Nåväl. Påsken har gått och den tillbringade vi i vingåker. Det var mysigt.
kägg av mormor med nappar och såpbubblor i. Det var populärt!
I tisdags så var jag, Alva, Patrik, Carro, Liam och Felicia på öppna förskolan. Det var kul! Tilde var sjuk så hon och Petra fick stanna hemma tyvärr. I onsdgs så kom mamma, Linnéa och Lina hit och hälsade på. Vi åkte och handlade sen kom vi hem och jag började göra lasagne och så hade jag tvättstugan! Maten vart asgod! Sen när mamma och de åkte så drog jag med dom till vingåker eftersom vi skulle åka tidigt till ullared på torsdags morgonen! Så kl 5 satt jag och mamma och Lina i volvon ch drog mot kholm för att plocka upp moster Tina! När vi gjort det så börjad färden! Men fy fan så tråkigt det är att åka bil. Stannade till vid en mack så fick jag tanka bilen och så fikade vi! Sen drog vi vidare och åkte en annan väg mot vad mamma och Micke brukar göra. Vi åkte på nissanstigen som Tina brukar åka när hon åker ner. STORT misstag. För det första så var det en mindre väg, kurvig o massa lastbilar och ör det andra så fick vi höra från mamma typ 100 ggr att hade vi tagit 153an så bla bla bla:) Haha men många goda skratt blev det. Vi kom fram till ullared vid 10 snåret och drog in och började shoppa! Efter en timme var min vagn överfull med diverse saker varav de flesta var till Alva förstås:) kl 12 så betalade vi och gick ut för att tömma våra vagnar. Därefter gick vi och åt lunch. Jag åt sprödbakad fick med potatis och kall sås! Skitgott. Mamma och Tina åt rotmos med rökt fläsk och Lina åt kebab tallrik och ingen av dom var nöjda med maten:)

Sen drog vi oss in på gekås igen och shoppa loss. Denna vändan så kolla jag på kläder till Anders mig och Alva. Jag köpte 2 tunikor och ett par shorts till mig själv bara. Anders fick 3 par shorts, en huvtröja och 2 linnen. Och så underkläder till oss båda. Alva fick regnställ, ett fodrat och ett ofodrat. Så lite annat med förstås men tykte inte att det fanns så mkt sommarkläder faktiskt. Men lite lyckades jag hitta så det blev lite kortärmade tröjor och annat smått och gott! Fast orkar inte skriva allt vad jag shoppade men allt gick på ca 3800 kr. Men nu så slipper vi tänka på födelsedagspresent till Alva iaf o det e ju skönt!

Nej nu kommer lite bilder från våran tripp!!

Tack o hej



mamma håller koll på hur Tina kör


På väg till paradiset:)


Mamma rensar snoken!


mammas snygga kombo med rosa, blommiga skor och blå/vit randiga strumpor


sminkar sig innan vi e framme. Vad sa man säga??


Så här satt Lina mestadels av resan:D


Resultatet av 60 minuters shopping!


Står i kön till kassan efter andra vändan. Min vagn ser rätt tom ut men det var rätt mkt ändå!


Fullastat!!


Kliade i fingrarna på mig, ville bara riva i mina påsar men gallret var i vägen:(


Tina var nöjd med sitt godis:)


Alva blev nöjd med sin igglepiggle!!

Kommentarer
Postat av: Sara

kul att du skriver igen =)

2010-04-10 @ 18:15:45
Postat av: petra

jag vill oxå till ullared. men var ju på loppis och fyndade:)för nöja mig med det:)

2010-04-11 @ 22:17:28
URL: http://petraaz.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vilken Sara e det??

2010-04-12 @ 13:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0