Solen är ju för härlig:)

Tillbringat i princip hela dan ute.
Jag och Alva tog en promenad ute på förmiddagen och satte oss i gräset o busa lite.
När vi kom in så drog jag fram snabeldraken och dammsög balkongen, vilket var väldigt behövligt! Massa aska och blom blad och skit så det vart fint när det var klart! Sen kom Petra och Tilde och hälsade på och då satt vi ute på ballen och barnen fick mat och jag och petra drack kaffe o provsmakade bullarna som Lena hade bakat. MUMS! Sen när Petra och Tilde hade åkt hem så började jg med att skura av insidan av balkongen den var SÅ himla skitig! Skrubba med svamp och trasa o cilit bang men det som hjälpte bäst var att spruta vatten med vattensprutan och det tog tid! Men nu är det fint och Alva blir inte skitig när hon är där ute o leker!

Undra vad som börjar på tv nu kl 20 tro.. Har kollat på halv åtta hos mig, så börjar fan känna mig hungrig nu!

Just det, vi har skaffat mobilt bredband nu med. Vi tog 3 och det har faktiskt fungerat riktigt bra och e nog fan snabbare än comhem som vi hade innan. Det som dock är väldigt störande är att när jag har mobila bredbandet sitter i USB porten, så är den så stor så att jag kan inte sätta in mobil usb sladden o föra över bilder i den andra usb porten. Fatta ni? Så då måste jag koppla ner internet och säkra borttagning av maskin vara, stoppa i mobil usb sladden, föra över bilder och sen koppla in bredband usb igen o skriva in pin kod och koppla upp! Hehe vet ej om ni förstår men det e iaf krångligare än förut!

Imorrn så fyller våran älskade unge 1 år!!! Så jag ska gå upp tidigt med Anders så ska Alva få lite frukost på sängen(välling:)) och så lite paket! Så ska vi självklart sjunga för henne! Stackars barn haha! Och på lördag blir det kalas! Blir typ 30 pers som kommer så det blir fullt ös:) Näää nu ska jag slänga in lite bilder från idag o sen kolla lyxfällan:) Sen blir det nog röda gubbar med glass på balkongen när Anders kommer hem från träningen!


Alva med sin gröna spöklampa:)


Ute i det gröna och äter rån!




Sitter ute på balkongen o äter rån igen:)



Min lilla hjälpreda!


Kommentarer
Postat av: mia

hon är ju för söt, tösen!

ses på lördag! :)

2010-06-02 @ 21:39:09
URL: http://miakeranen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0