Soolen..

..är framme! Gick ut en sväng med Alva men det var då faan vad det blåste! Alvas ögon blev helt tårfyllda och hon hosta massa av vinden. Så blev bara en liten promenad. Hade tänkt att gå upp på stan och handla men det fick bli jourlivs, så det var väl typ 3 ggr så dyrt med:) Hade jag haft en vagn som Alva kunde sitta bakåtvänd i hade jag gått upp på stan men i hennes framåtvända så blåste det ju rätt in i ansiktet på henne.
Så vi var väldigt rödkindade när vi kom in! Man fick fan passa sig för kärringen som körde traktor plogen med. Hon var fan helt galen! Sket totalt i att man gick på den skottade vägen för hon skulle minsann fram just där, just då, och skotta mer snö så jag fick vackert backa med barnvagn o en jävla massa sop påsar! Hon kunde väl ändå stått still och väntat så jag kunde få gå förbi, men icke!

Idag fick Anders skriva på kontrakt för sitt jobb så nu har han ända till 28 feb-2011!! Så himla skönt! Ska bli kul i höst när jag börjar jobba oxå då kan vi spara lite mer pengar så då kommer det nog bli en resa. Anders vill åka nästa sommar, jag är mer sugen på typ jan-feb nästa år men vi får se:) Och är det så att han får fast jobb efter denna förlängning, ja då e det ju bara börja jobba på ett syskon till Alva;)

Funderade på att börja förbereda middagen men kom på att det nog inte är mkt att förbereda! Vi ska äta krämig vitlöks lax! Har inte ätit det förut men bara namnet får det ju att vattnas i munnen:D Vi skulle egentligen ha ätit fisk soppa med lax men va fan hur kul e det?? Så jag ändrade lite så det blir samma ingredienser + en extra! När man har en stoor fin lax filé i kylen inte fan vill man göra en soppa på den, så det blir bara tjoff in i ugnen med vitlöksgegga istället!!

Alva står framme vid tvbänken o bubblar massa. Den lilla raringen.. Har så svårt att tänka mig att jag har levt ett helt liv utan henne. Har bara haft henne i 9 månader + 9 månader i magen. Kan ju säga att nu luktar den lilla raringen massa bajs så lika bra att jag tar och fixar det! Hon har visst hittat nåt att tugga på med ser jag. Undra vad det kan vara.. Igår hade hon fulla mummen med massa damm hon dragit fram under kylen. Mums

ETT BLÖJBYTE SENARE...
Hon hade fått tag på en lapp jag skrivit ett recept på och tagit en tugga av. Det lät väl gott helt enkelt! Alva har förrästen fått 2 små tänder nu!! Fast man får inte gärna titta på dom men man får passa på när hon skrattar!
Får se om det blir som på Tilde, att det bara kmr fler o fler hela tiden nu:) Nej men nu har kl blivit mkt.. Anders kmr nog inte hem än på ett tag men jag tar o fixar iordning allt så e det bara kasta in i ugnen sen. Först lite bilder på våra små:D



En Tilde för ganska precis 11 månader sen!!





En Alva för ännu mer precis 9 månader sen!!


Kommentarer
Postat av: petra

fan vad fort tiden går då... där var de ju bebisar!!!!

2010-03-05 @ 11:48:12
URL: http://petraaz.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ja visst! Där låg de fortfarande på sjukhuset:)

2010-03-05 @ 13:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0