Tisdag morgon

Yepp, Alva har börjat bli morgon pigg igen! Så kl sju var vi uppe! Eller ja, Anders bar in Alva till mig med en flaska välling som hon fick dra i sig innan vi steg upp:) Nu sitter hon på golvet och tittar på småkryp. Alltså vi har inte massa småkryp hemma utan det finns en barnprogram som heter så. Det e ganska kul faktiskt. Själv har jag pussont i skallen och bihålor plus ont i magen som fan!

Annars då... Valborg firade jag, Anders och Alva ensamma. Vi var ute och tittade på brasan och lite folk vid strax efter 19. Sen blev det hem och lägga Alva så klockan åtta satt jag och Anders där och undra vad fasen vi skulle hitta på! Men vi drack lite öl och vin ute på ballen, sen gick vi och la oss vid midnatt typ. Lite skillnad mot valborg för typ 6-8 år sedan då man typ lika gärna kunde gå o dö om det inte var fest nånstans haha!

I lördags var vi i fjugesta på kalas hos Anders mormor! Mkt trevligt. Så kul att se Viveca och Alva tillsammans. Satt och gav varandra bullar och höll på att krocka med huvudena flera ggr när de skulle titta på bullen som nån av dom "råkade" tappa på golvet! Jacob är så gosig mot Alva och vill kramas och pussas med henne och det har hon faktiskt gått med på konstigt nog:) Han fick tom en puss av henne en gång!

I söndags så var vi till barnens ö en sväng med Petra, Kai och Tilde. När vi kom hem satte jag igång med att tillaga min söndagsstek ch det blev SÅ gott:) Älskar stek! Vegetarian det är inget för mig!
Nej nu måste jag gå och byta blöja på Alva hon har gjort nr 2!





Kommentarer
Postat av: petra

du är så duktig på att laga mat du:)

2010-05-05 @ 12:05:37
URL: http://petraaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0