Tjoppiho

Då var det andra o sista dagen jag är ledig efter en jobbhelg! Men jobbar bara ons kväll, tors 7-16 o fre 7-13 sen är jag ledig i 4 dagar=)
Igår var jag iväg till min kollega Lena på lite grillfest! Mkt gott och mkt trevligt. Jag o Malin delade på en fläskfilé som vi grillade o sen vart det hemmagjord klyftpotatis, sallad o 3 såser till som Lena bjöd på! Gött mos det! Självklart blev det efterrätt oxå o det var hemmagjord glasstårta med färska jordgubbar. Gott?? MMHM!

Alva har gått o fått sin första öroninflammation och är nu under penicillin behandling. Lite typiskt eftersom hon ska på utflykt med sitt dagis imorrn och pedagogerna ej får ge penicillin. Men vi löser det  som så att jag kmr bort till dagiset när de kommit tillbaka från utflykten o så ger jag henne penicillin. Tur att man har nära liksom=)

Lyckats ragga ihop kartonger oxå till flytten av min mormor och av en vän till Anders! Så får vi hoppas att dom räcker, det går ju åt så himla många. Denna gång ska vi köpa BRA soppåsar som vi ska ha kläder o sånt i. De där billiga jävlarna från typ ÖoB är ju bara skräp o går sönder!

I eftermiddag när Anders slutat jobba ska vi upp på stan o sätta in lite pengar. Tror Anders skulle försöka dra med sin syster o få henne att börja fond och pension spara haha. Hoppas att vädret håller i sg så att man kan gå upp men blåser det på detta viset vet jag inte om det är det bästa för Alvas öron att vara ute??

Igår kom mina böcker jag beställt, 4 till mig o 4 till Anders. Började läsa en som heter 36 veckor och jäääävlar vad spännande den är!!!!!!! Se om jag hinner läsa i den lite under tiden Alva sover middag! La henne för drygt 10 minuter sen så hoppas hon sover iaf 2 timmar!
Slängt i en maskin tvätt och satt igång disken. Alva hade dragit av sig blöjan o pinkat på köksgolvet imorse märkte jag när jag gick in barfota i köket! Skitunge! O så råkade det bli päronyoghurt över typ hela vardagsrumsgolvet när Alva inte riktigt förstått än att man bör hålla muggen upprätt för att inte spilla ut det.
Med andra ord är mina golv i stort behov av att våttorkas. Känns så fräscht när man gjort det, luktar gott. Kör med citronsåpa den e bäst=) Skulle vilja plocka in lite syréner och liljekonvaljer i mitt hem för det luktar ju helt underbart! Får ta och smyga mig in i nån trädgård och nalla lite hehe. Nej men det växer ju vilt lite varstans så det går nog att ordna!

Nej nu ska jag kasta in lite bilder o sen KANSKE jag tar golven. Borde väl passa på när hon sover... Men måste iofs dammsuga innan o det gör jag fan inte nu när hon somnat! Äh ska ju fan flytta snart, skit i städ o läs blir mitt motto=)




Mumsfillibabba!


Grillmästarna Pia och Malin!


Sören, Birgit och Maria H är hungriga!


Den goda tårtan!


En liten linslus!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0