Snart var detta året slut oxå..

Ja imorrn är det redan nyårsafton! Helt sanslöst så fort det går!
Julen kom och gick och det var supertrevligt!
Torsdagskvällen innan julafton så kom Petra, Kai och Tilde hit och de små raringarna bytte paket! Alva fick så fina saker!! Vi åt lite skink smörgåsar och potatissallad med kallskuret sen lite kaffe på det! På självaste julafton så åkte vi ut till Mullhyttan för att fira jul med Anders familj! Vi åt mat innan kalle, tur det för alla var vrålhungriga och så himla gott det var! Orkade dessvärre bara ta en omgång mat=( Sen blev det lite slappa framför Kalle. Alva satt i soffan och somnade precis när Kalle började och vaknade en timme senare när det var slut!
Tomten kom och Alva var INTE rädd! Helt förvånad blev jag eftersom Alva har varit rädd för typ allt: Haklapp, hårfön, elvisp, dammsugare, duschen, mm mm. Men hon är inte lika rädd längre. Nu är hon nog endast rädd för duschen!
Många fina klappar blev det och sen blev det fika o sen gröt o så åkte vi hem vid 22 tiden. Jag skulle ju upp och jobba på morgonen på juldagen så kände lite press att åka hem. Jobbade sedan juldagen och annandagen och när mitt pass var slut på annandagen så for vi till vingåker och hem till min pappa med familj för att äta och fortsätta julfirandet=) Alva fick massa fina saker. Men det värsta var att vi hade ju tänkt att fira pappas 50års dag med men vi GLÖMDE PRESENTEN!!! Så den ligger fortfarande kvar här hemma!
Vid 22:30 så körde pappa hem oss till mamma för att fortsätta paket öppning där=) Kan ju säga som så att vi kommer inte behöva köpa kläder till Alva i den storlek hon kmr att behöva här snart för hon har fått jättemkt fina kläder!! Vi var kvar i vingåker fram till tisdagen sen åkte vi hem.
Igår var vi iväg och köpte en portabel dvd som vi kan ha i bilen så kanske en viss liten damär lite lugnare i bilen när vi är ute och åker;)
Idag håller jag på att tvättar!! Anders e iväg o köper lite raketer och annat nödvändigt som går åt på nyårsafton;) Vi ska spendera morgondagen i Björkhaga och det ska bli trevligt!
Nej nu ska jag lägga in lite bilder o när jag väl är klar med det är det väl dags att knata ut till tvättstugan igen!!








































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0