tjuuu

Jahaja då satt man här igen efter att ha uppdaterat lika dåligt som vanligt. Därmed så kommer jag inte riktigt ihåg vad jag skrev sist så kan bli samma som sist men det tvivlar jag på=)
Alva är på bättringsvägen, hon fick en ögonfluss i lördags men jag pratade med dagis idag och hon var välkommen imorrn! 2 stycken tänder har ploppat upp oxå så hon har varit febrig. Så nu måste vi vara noga med tandborstningen!! Nu kommer hon här med napp och snuttis och ska sitta hos mig i soffan.



Ikväll ska jag på spinning! Var iväg första gången förra onsdagen och det var jättekul! Och jag hade jätteont mellan benen i ett par dagar efteråt! Men det var det värt. Det är så himla skönt efteråt när man svettats och ansträngt sig ordentligt! Ska köra med Malin ikväll trots at hon orkar medel pass, själv kör jag bas pass och det passar mig perfekt just nu iaf men förhoppningsvis så kommer jag ju orka mer om ett tag så då kliver jag nog upp på medel.



På fredag åke vi till vingåker och blir kvar hela helgen. Så vi sover hemma hos mamma med fam på fredagen och på lördagen ska vi fira Wilmah i efterskott plus att pappa o dom skulle få besök på kvällen så man tar sig nog lite att dricka och sover kvar till på söndag! Det blir trevligt! Bra för Alva att få träffa alla sina morfäder, mormödrar, mostrar och morbröder igen!


Den 25 oktober planerar jag och Anders att fara till Ullared och shoppa loss=) Mest julklappar såklart men även lite till hemmet. Eller hur baby?? Under tiden får Alva vara hemma hos mormor med familj och bli bortskämd. Är rädd att det kommer vara mkt folk eftersom det är löningsdag men det är då jag är ledig och dt funkade med barnvakt så vi får bita ihop helt enkelt.  Det var meningen att vi skulle åka med Petra och Kai från början men sen fick de lite andra storslagna planer så vi far ensamma;)



Funderar på vad man ska laga till för mat ikväll.. Eller de tankarna överlåter jag kanske till Anders så får han laga maten hehe. Jag kommer ju inte äta förrän halv åtta typ iaf! Haha Alva är inne i en period nu där hon ska pussa och krama på ALLT! Varje gång vi byter blöja får fiskarna som hänger över skötbordet både pussar och kramar, hon pussar tallrikar, sängbord, skåp, gosedjur, mamma, pappa, skedar, kuddar, skåp, sina nappar och nu fick min mobil en kram! Goseungen=)



Hon är inte heller lika rädd för dammsugaren, hon gråter fortfarande men är inte hysterisk som hon var förut. Det gillar vi.
Den 1 nov börjar Anders på sitt nya jobb på Atlas copco som ligger vid gustavsvik, alltså bara ett par minuter hemifrån. 1 års provanställning till att börja med så får vi hoppas på ett fast jobb efter det! Nej nu ska jag gosa med Alva!!
Tja´rå

Kommentarer
Postat av: petra

JAG VILL OXÅ TILL ULLARED!!!!!!!!!!!!!!! får kai bra lön så hänger vi fan med!!! har en hel del vi behöver hem:)

2010-10-07 @ 20:34:24
URL: http://petraaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0