Nya hjärsta bo!

jajemän då var vi äntligen här! I huset. Självklart så hann ju inte allt bli klart tills vi flyttade in, staketet lyser med sin frånvaro och låsen har inte blivit bytta. Det roliga är att idén med att byta lås kom ifrån pappan till killen som vi hyr av, inte från oss så för våran del hade vi lika gärna kunnat skita i det men han ville byta så fine! Men att det aldrig blir gjort gör ju bara att man blir irriterad! Och en stor anledning till att vi längtat efter att flytta hit var att kunna öppna upp glasdörrarna i uterummet så att Alva skulle kunna komma och gå ut och in som hon ville men tack vare att det där j-vla staketet aldrig kommer upp så måste vi vara med ute när hon är ute. Nej mkt strul får man väl ändå säga att det varit. Allt låter så himla bra och allt ska fixas och det är inga problem o bl bla men inte fan händer det mycket! Så samma kväll vi flyttade in satt Anders inne på hemnet och letade hus haha. Men vi måste spara ihop massa pengar till handpenning innan vi kan börja tänka på att skaffa ett helt eget hus! Så vi får ta en sak i taget.
Nu när vi ändå bor här så tycker jag att jag trivs bra! Det är ju dock väldigt stort och vi har ju inte fått hit alla möbler än men det kommer det med. Det absolut värsta är ju att vi ej har några tv kanaler överhuvudtaget eftersom vi inte har nån digitalbox. Beställde det igår men det kommer dröja minst 2 veckor så det känns för jäkla tråkigt! Så det får bli massa filmer istället men det blir liksom inte samma sak.

Idag började Anders jobba igen..Tråkigt men men sånt e ju livet! Idag fick han dessutom reda på att han blir fast anställd efter att hans provanställning går ut den 1 nov så det känns ju skööööönt!!!!!!! Även om man var i princip säker så är det alltid skönt átt verkligen få veta det svart på vitt och att papper är påskrivna!

Själv skulle jag börjat jobba ons kväll men förhoppningsvis blir jag ledig för det är tacos kväll med jobbet hemma hos Maria A och det vill ju jag med vara med på så har eller rättare sagt ska ansöka om semester! Hoppas nån nappar och tar ons kvällen åt mig bara=) Och så skulle jag jobbat tors och fredag men så fick vi se att Alvas dagis var stängt så blir hemma dom dagarna oxå=)
Så nästa vecka börjar jag jobba! Och då ska jag även bort till wadköpings uc på introduktion eftersom jag ska börja läsa naturkunskap! Ska li lite spännande att läsa lite igen, se om man tycker det är kul eller bara jobbigt men eftersom det bara är ett ämne så ska jag nog kunna tycka det är kul! Naturkunskap är ju faktiskt ett roligt ämne oxå!

Ska se om jag få låna min telefon av Alva som sitter och kollar på fåret Shaun på den. Hon verkar ha kommit på hur man sätter på nya avsnitt efter att det första tagit slut märker jag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0