Ujuj

Så fort det går!! 1 dec idag och det märks ju verkligen! Backen är helt vit av snö, graderna kryper neråt minus 10 och alla våra ljusstakar lyser så mysigt i mörkret. Vi dricker glögg varje kväll och spelar julmusik!
Eller vänta nu? Grön backe, +10 grader, inga stakar i fönstren, jag avskyr fortfarande glögg och julmusiken har inte börjat ljuda än! Jaja stakarna får vi upp när vi flyttat iaf, jag kan byta ut glöggen mot julmust och julmusiken kommer att strömma=)
Idag så kommer jag lämna Alva kl 11 på dagis. Har HLR utbildning innan jag börjar jobba så vi ska luncha lite innan den tänkte vi! Så utb mellan 13-16:30 sen jobb 17:30-21:45. Jobbar med Pernilla ikväll vilket ska bli riktigt kul för vi har aldrig jobbat kväll ihop! Och henne trivs jag med så det kommer flyta på kanoners!
Imorrn så kommer Alvas kusiner hit och sover kvar, mattias ska iväg på julfest med jobbet. Kan bli intressant och se hur livat det kan bli med en 4½ åring, en snart 3 åring och så en 2½ åring=) Men innan de kommer så är det jobb till 16 som gäller så det blir bara att skynda sig hemåt sen!
Alva har börjat kissa lite smått på toaletten nu och igår så bajsade hon på toa oxå! Då var hon stolt vill jag lova för det tjatade hon om resten av kvällen sen=) Börjar bli stoor tjej! Sen har hon ju sin älskade Tilde som redan gör allt på toaletten så det är klart då vill ju Alva oxå!
Nej nu ska jag ta och göra klart det sista innan det blir dags för oss att åka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0