Städardag!

Vädret passar ju perfa till sånt idag. Antingen en sån dag eller oxå en filmdag med tända ljus o mys i soffan. Dock inte lika uppskattat av en 2åring som av oss vuxna antar jag!
Insåg iaf ganska fort när jag klev upp imorse att städning stod på schemat. Hade ju Anders släkt här igår och med 11 vuxna och 3 barn, mat, fika och en jäkla massa bus så behövs det röjjas! Iaf Alvas rum såg ju ut som hej kom o hjälp mig med miljoners småsaker på golven o överallt! Men nu är det färdigplockat iaf! Ska dammsuga och våttorka golven oxå för det blir kladdigt fort!! Och så öppnade jag Alvas garderob och fick en till uppgift kastad över mig. Inte ett plagg ligger i ordning. Allt e bara inmosat och man hittar typ ingenting av det man ska ha. Behöver sortera ut alla sommarkläder oxå för nu får man väl tro att den säsongen är över?? Men ska nog börja med att riva ur sängkläderna från sängarna för en renbäddning av våra sängar och kasta i en maskin tvätt! Sen dammsuga, sen kläder o sen moppning. Mmm låter som en plan. Gjort ordning en blandning så att jag ska bli av med alla jävla bananflugor oxå! Tydligen deras högsäsong nu när träden är fulla med övermogen frukt och det märks kan jag säga. Även om vi inte har några fruktträd så samlas dom i mitt kök! Och de är fan inte välkomna så nu hoppas jag de drunknar i vinäger! Mohahah!

Har lite ont i magen idag, antagligen allt man proppa i sig igår... Grillspett, potatisgratäng, sallad, hembakat bröd, tårta, kakor, litervis med kaffe, kvällsmackor o så toppar vi det med lite ostbågar! Men gött var det=)

Idag går jag in i vecka 20 m.a.o är hälften av graviditeten avklarad=) Thank U very much! O i nästa sekund tänker man på Petra som har alldeles exakt 16 dagar kvar tills hon får sin bebis! Så då känns mina kvarvarande 146 dagar för jävla långa! Men tror denna höst kommer gå fort med tanke på jobb, plugg, ev operation, Petras bebbe, husvisning och sen får man ju gå hem i början av dec o sen e det jul o sen är det nyår o sen e det inte så långt kvar=) Får dela upp det i etapper helt enkelt.

Nää om en skulle ta tag i hemmet igen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0