Djuuupa andetag..

..så börjar vi! Satt igår kväll och skrev typ en hel roman här på bloggen och med ett knapptryck så var ALLT borta!
Vart så arg ARG! Så nu gör jag ett nytt tappert försök och hoppas att jag lyckas bättre idag!
Såå vad har hänt sen jag skrev sist? Ja det har nog hänt en del men inga saftiga detaljer tyvärr.
Var ju i Sunne på Selma Lagerlöf´s spa med jobbet! Det var väldigt fint! Fick gå på ett golv av glas så man såg rätt ner i relax avdelningen! Haha det var kul attt se vissa stappla fram på det golvet!

Maten var väl lite sisådär men tror att många av oss är överens om att laxen på lunchbuffén dag nr 1 var helt otroligt god!
Vid middagen på kvällen så började alkoholen göra verkan på vissa av mina arbetskamrater! :)
Haha det var några som skulle förklara för Birgit 59 år vad "ligga sked" innebar. Jaha ja det var ju inget tyckte hon när hon fick det förklarat för sig. Sedan kom de in på vad "69an" är och när Birgit fick det förklarat för sig så sa hon bara "Jaså ja det gör ju jag och Torbjörn varje helg". Haha det lät så kul för hon blev nog lite generad samtidigt:) Men bra svar!
Men den vistelsen var rolig faktiskt! Mysigt med lite brasor i lobbyn var det med!

 
Förra helgen så var jag och Anders iväg till Karlstad där vi bodde över på hotell en natt! Det var mysigt det! 
Fast maten var sådär! Kan ju säga som så att musslor är ingenting för mig! Fy jag ryser bara jag tänker på det! De smakade inte så mycket egentligen men konsistensen! Nej tack och adjö aldrig mer! Nu har man provat iaf! Sen var ryggbiggen alldeles för blodig! Jag väntade mig nästan att den skulle skutta ner på golvet och börja anklaga mig för djurmisshandel eller något liknande! Såg framför mig hur jag fick knäböja för den lilla blodiga kossa delen och be om förlåtelse men att det faktiskt var kockens fel att kossa biten inte var helt död! Så skyll inte på mig!
Men man sov iaf gott! Det var grymt sköna sängar! Stora fluffiga kuddar och tjocka täcken! Nice!


Den här helgen så har det varit lugnt! I fredags så kom Petra och Kai hit och vi bjöd på hemmagjord pizza! Mums! Vi kollade på idol finalen och grabbarna grus sänkte ett par bärs medans jag och Petra vackert fick nöja oss med cola. Våra barn behöver ju inte lära sig att bli berusade redan i magen, det kommer de på förr eller senare ändå sedan!
Igår så var Anders iväg på julbord med sitt jobb och jag åkte hem till Petra o Kai o blev bjuden på ostbricka, kex, grönsaker och dipp! Det var gott vill jag lova, man äter det på tok för sällan faktiskt!

För ca 5 veckor sedan så var jag på mitt första ultraljud! Ett sk KUB test! Det var en liten krabat inne i min mage som mådde fin fint! Det var en häftig känsla att få se sin lilla baby inne i magen!
v 13+4 första ultraljudet!

På fredag ska jag på det "vanliga" ultraljudet! Då är jag i v18 så då har det nog hänt en hel del sen sist! Såg ju Petras ultraljudsbilder från när hon var i v18 o hennes lille parvel var ju bra mycket mer utvecklad! Så ska bli så spännande! Det bästa är ju att Jag och Petra får gå hemma samtidigt och att vi går HELA sommaren hemma! Skönt skönt! Petra har ju bara 1 månad kvar att jobba innan hon går på havandeskapspenning!

Igår fick vi hem våran barnvagn oxå! Eftersom Anders blir av med jobbet i januari så tänkte vi att det är lika bra att slå till direkt nu när vi har pengar, och köper det dyraste! Man vet ju inte hur mycket man har råd att spara undan sen. Så det var så fin så fin jag är nöjd! Anders sa imorse att han ville krypa ner i den och sova!


Nej nu ska jag sätta mig och radera lite kort från digitalkameran! Finns hur många som helst och alla ligger redan inne på datorn så nu tar ja fan bort dom! Ska göra som Barse sen och framkalla dom till foton som ja kan sätta in i mitt album! Ska se om jag kommer ihåg att börja ta mag bilder nu med!
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0