Ny vecka!

Det är då jösses vad tiden springer iväg! Redan 20 April och mindre än en månad kvar tills bebisen anländer! Börjar på att känna mig lite stressad! Borde packa BB väskan, köpa hem de sista grejerna såsom blöjor, tvättservetter, termometer, amningsinlägg plus en del andra grejer! Få hem spjälsängen vore ju fint oxå förstås! MEN kommer man behöva att ställa upp den och bädda den? Kommer våran bebis att anlända innan vi flyttar? När kommer vi flytta? Vi får nog allt ta och ringa och prata lite med de som bor nu i våran kommande lägenhet och se när de ska flytta ut och se om vi ev kan börja flytta grejer tidigare. Vore ju kanon alltså.. Vi håller på att ragga lite kartonger nu oxå för det går åt ett par st när man ska packa. Ska säga till Anders att han får ta och få hit sin far med hans caddy så att de kan åka till tippen och slänga massa skit som vi har i förrådet så har man iaf det klart!

Så va har annars hänt sen sist jag skrev då? Inte så mycket tror jag.. Förra veckan var lugn och rätt händelsefattig! Men på fredagen så åkte jag, Anders, Petra, Kai och lill Tilde förstås till Helena i Linköping! Det var kul att få träffa henne igen! Det blir ju inte så ofta men när det väl blir så blir det kul:) Hon och Erik skulle komma till Örebro sen när våran bebis kommit så det blir spännande:)
I lördags så hade jg fullt upp hemma med att baka smörgåstårta, tårta och städa! Mamma med familjen kom vid 17 tiden och firade mig i efterskott! Fick massa bebiskläder, en sängmobil, spjälskydd, sängkläder till spjälsängen, ett täcke, nappar, nappflaska och säkert mer som jag inte kommer ihåg! Kanonbra och fint var det iaf! De stannade kvar till strax innan kl 19 sen var de tvugna att åka hem för mamma skulle jobba på natten igen. Då åkte jag och Anders till Solhaga där vi skulle grilla med Petra och Kajan och lilltösen! Mycket gott var det! Satt sedan och kolla på tv och drönade lite! Bytte blöja på Tilde för första gången:) Sen fick hon lite mat av Petra och sen så somnade hon på min arm så sött så! Där fick hon ligga och sova tills jag och Anders åkte hem trots att jag gärna hade tagit med den lilla godbiten! Helt otroligt att man kan bli så betagen av en liten bebis men det är ju inte vilken bebis som helst heller, Det är ju liksom Petras bebis och har man varit vänner i 19 år så kan man nog inte undvika att känna kärlek för den andras barn! Att hon är söt som socker är ju bara ett plus i kanten oxå;)

Igår så gick jag och Anders upp på stan och travade runt och fönster shoppade lite. Satte oss vid slottet på en av bänkarna och njöt i solen! Haha men jag hade vissa problem.. Eftersom jag är lite ja..rundnätt så kan jag inte ha mina kläder så jag har ett par byxor som jag typ alltid har på mig. Men igår när solen sken så tänkte jag ta på mig en kjol och strumpbyxor! Sagt och gjort! På vägen upp på stan så kände jag att det inte var så smart.. För det första så var strumpbyxorna lite FÖR trångai midjan så jag kunde liksom inte dra upp dom ordenligt så de satt alltså bokstavligen på halva arslet! Så fick gå och slita i dom hela tiden! Hade även på mig ett par trosor utanpå strumpbyxorna för att de skulle sitta uppe bättre men det hjälpte inte ett dugg. Att det även blåste väldigt mycket gjorde att jag fick gå och hålla i kjolen för jag ville gärna undvika att göra en Marilyn Monroe för jag kände att det skulle inte bli alltför snyggt om kjolen blåste upp så alla fick se mina strumpbyxor som satt på halva röven plus mina urtvättade gula, svarta och vita trosor som grädden på moset satt utanpå! Men jag tror jag lyckades komma hem igen efter 2 timmar ute utan att skämt ut mig! Däremot så hade jag väldigt svullna ben och fötter så jag sköljde dom med kallt vatten och la mig sen på soffan med benen på massa kuddar så att de skulle återgå till normal strl. Så jag kan inte vara ute och gå så mycket längre tydligen!
 
Nähä ta och dricka vatten och kanske slänga på en maskin med tvätt vore på sin plats!

Louise: 28 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0