Helg igen!

Men denna helgen är jag ledig! Mycket skönt! Fast jobbade ju visserligen bara 2 dagar denna veckan så att har blitt rätt mkt ledig!
Igår var vi på ikea och köpte en spjälsäng till lilla Viveca. Så får vi se när vå åker ut och träffar det lilla underverket! Vi sa det till Mattias att de får höra av sig när de känner att de orkar. Det blir ju så många på en gång som vill komma!
Igår så vek jag ihop alla de babykläderna som jag vann på tradera och lade ner i byrån, så nu börjar det bli ganska välfyllt! Små bodies och pyjamasar har vi gott om nu:)
Var hos barnmorska Birgitta i måndags och lyssnde på pyrets hjärta! Det slog så fint ca 140 slag/min, och jag låg mellan mittersta och översta kurvan! Mitt övertryck för lite för högt men inget som behövdes göras nåt åt. Så berättade jag lite om att min höger hand domnar av rätt som det är. Hon sa det att blir det värre så får jag höra av mig till henne igen för i vissa fall så kan man behöva göra en operation. Det är en nerv som ligger i kläm. Men så länge jag inte direkt lider av det eller börjar tappa saker för att handen domnar bort så är det ingen fara!
Nästa gång vi ska dit är den 18 mars, Petras bf datum! 

Igår så vart det en lugn kväll! Vi hyrde 3 filmer och kollade på 2. Eller ja jag somnade när vi tittade på Wall-E efter en kvart så ja såg bara en film. Max Payne hette den och var ingen höjdare direkt. Vi hyrde även Patrik 1.5 och den är bra den såg jag på bio med Petra och Kai men tyckte den var så jävla rolig så vi ska se den ikväll eller imorrn! Det är ju melodifestivalen ikväll och det får man ju inte missa! Trots att man bara spyr galla över skiten så känns det ändå som om man måste titta på det!

Köpt en så jävla rolig bok som heter Barns tankar av barn så avslutar med ett litet citat från boken. Ska försöka komma ihåg att göra det i varje inlägg! Detta kommer från kapitlet Pappor och förlossningar och det är Emil 8 år som sa nåt smart:)

"När mamman ska föda så sitter pappan och drogar henne och håller henne i handen".
Fint observerat! Och så ett litet hemskare citat...

"Veras pappa stack när hon föddes. Men jag tror de letar efter honom fortfarande".   Christian 7år.

Barn är ju bara för roliga!

Louise:79 dagar
Petra: 18 dagar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0