Saker ändrar sig fort

För bara ett par veckor sedan så var det hur lugnt som helst på jobbet men nu är det verligen körigt! Vi behöver vikarier varja helg för att kunan klara oss! Men jag klagar inte. jag tycker det är skönt att vårdtyngden gått upp lite! Så denna dagen har gått i ett! Hade en snabb frulle rast på kanske 7-8 minuter sedan fick jag gå upp och sitta vak och sedan så höll det på i ett kör fram tills jag slutade halv två! Som sagt tycker det är skönt när det är mycket att göra, dagarna går så oerhört fort då, men jag vet inte hur länge jag kommer att orka då istället. För när jag kom hem idag så var jag verkligen helt slut och hade så himla ont i ryggen och halsbrännan var inte heller att leka med! Så jag total slocknade på soffan i lite drygt 2 timmar så det är bara hoppas på att jag somnar ikväll! Har ingenting att läsa heller det är det värsta! Och när vi rensa ur klädkammaren så bar vi ner alla saker till förrådet i källaren som ligger i ett annat hus och dit orkar jag inte gå och rota! Fast har ju lite gravid tidningar som jag får bläddra i.

Idag så var Anders iväg på arbetsintervjun. Han tyckte det gick bra men de sa att de skulle kolla upp hans brottsregister :S Ajsanbajsan men han sa som det var och att han hade lagt det som hänt bakom sig så det är bara att hoppas att en sådan grej inte ska förstöra!

Ikväll så har vi ätit pastagratäng med kassler och och babyspenat. Så sjuukt gott var det! Vart massa mat kvar så det blir nog till att äta det imorrn med! Klockan 21 så är det ett program på femman som jag ska se. Handlar om förlossningar utan smärtstillande, hemma! Kan bli intressant att se! Inte för att jag någonsin skulle kunna tänka mig att föda hemma utan nån smärtlindring! Nej fy lustgasen kommer bli min bästa vän hoppas jag, bara jag inte börjar må illa av den! Imorrn så är det på datumet en månad kvar tills Petra och Kais lillskrutt är beräknad och 3 månader tills vårat pyre är tänkt att komma ut! Men det känns sååå länge kvar! Längtar något så kopiöst tills vi kan ligga och bara mysa ihop, våran lilla familj! Idag så fick jag en bild i skallen av att det blir en pojke till Nederman/Ruonakangas. Jag såg Petra gå runt med en liten grabb i famnen. Jag har fortfarande känslan av att jag bär på en flicka men man vet ju aldrig! Är det en liten Alva eller en liten Alexander? Det är nog de namnen som är mest aktuella för oss men vi har några fler! Nej nu ska jag ta mig ett stoooort glas vatten att dricka! Barnmorskan på måndag! Shit det måste jag komma ihåg! Bäst att skriva påminnelse på mobilen! Minnet är ju som sagt bra men oerhört kort!

Ha det gött alla nissar!! 

Kommentarer
Postat av: Petra

nu glömde du en sak, du skriver ju alltid hur många dagar vi har kvar...

2009-02-18 @ 19:35:16
Postat av: Lollo

Som sagt minnet e bra men kort;)

2009-02-19 @ 10:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0