Installerade!

Yes då var man boende i Ladugårdsängen nu! Mycket skönt! Stortrivs redan i lägenheten trots att vi inte är helt i ordning! Det är så oerhört mycket att plocka med och med en liten bebis så är det inte alltid så lätt att hinna med! Men nu är det bara ytterst lite småskit kvar i gamla lägenheten och sen är det roliga kvar.. Städen! Bläää säger jag bara!
Men det är bara att hugga i och se glad ut!
Vad har då annars hänt sen sist jag skrev då? I onsdags så flyttade vi alltså. Micke och en polare till honom kom in med en skåpbil och hjälpte oss att köra stora saker. Även Oskar kom förbi och hjälpte till att köra saker! Själv så hade jag Alva och gick och småplockade. Fick så jävla dåligt samvete för att jag inte har kunnat hjälpa till mer, Anders har slitit hund med alla kartonger som vi packat och kört själva i forden. Men men det var ju inte mycket att göra åt tyvärr! Så from i onsdags så har vi bott i nya lyan! Så det har ju mest blivit att man plockat och donat hemma! I torsdags så kom BVC tanten hit på hembesök för att väga våran lilla solstråle och ge oss lite info om deras BVC och så eftersom vi byter på Karlas till Adolfbergs vårdcentral. Alva vägde 3992g så nu är hon nog uppe i sin födelsevikt med tanke på att det var ett par dagar sen hon vägdes och hon äter som en hel liten karl:) Innan jag lade henne på vågen så hann hon med att kissa ner hela mig! ackar tackar! Men vaddå, bebiskiss hur farligt är det! Efter att BVC tanten vart hos oss så åkte vi till gamla lyan och plockade på oss lite skit! Stackars lilla Alva blev väckt väldigt mycket och jag tror inte hon fick sova tills hon själv vaknade en gång på hela dagen, så när vi sen lagt oss för natten så sov hon HELA natten! Från 23:30-06:45 och då fick jag väcka henne för att hon skulle äta!
Igår så kom mamma och Linnéa in och hälsade på! Då passade jag och Anders på att åka till gamla lyan igen och sen även gå på bolaget och fixa med lite annat så fick mamma passa Alva. Gick så bra så!
På kvällen så kom Petra och Kajan hit och vi drack lite vin och hade det trevligt! Första gången för mig sen i september! Det var gott!
Idag så har Anders och hans pappa Kennet och bror Mattias kört hit de sista stora sakerna. Skötbordet och datorn och lite så. Sen fixade Mattias och Kennet så att våran tvättmaskin blev installerad sen åkte de till ikea och köpte en sängram! En svart malm blev det! Så den ska Anders roa sig med att skruva ihop imorrn! Framåt lunch så kom även Mattias sambo Stina och deras 2 barn Viveca och Jacob hit och hälsade på! Alva fick en sagobok och en baby björn bärsele! Kanon bra det tackade vi för så mycket! Nej usch nu börjar jag få ont i ryggen så nu ska jag landa i soffan med min finaste skatt! Kan inte förstå att jag och Anders har kunnat lyckats med något så fullkomligt! Känslorna bara väller över när jag tittar på min lilla flicka! Och om jag älskade Anders mycket förut så är det ingenting mot vad jag känner nu! Lycklig är ordet! Livet känns fullkomligt!

Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0