Måndag!

Idag var vi iväg och mätte våran älskling! Hon har gått ner till 3720 gram men jag att hon gick ner de första dagarna just när man kämpa lite med amningen, hon blev inte mätt och jag hade väl inte den bästa förutsättningen för att kunna sitta och hitta en bra ställning! Plus att första mjölken är ju inte spec mättande för de små liven!
Men nu jävlar ska ni veta flödar mjölken! Fick 3 smärre chocker i lördags! Första kom när vi var hemma hos Petra  och Kajan och jag ställde mig på vågen! Gått ner 10 kg! På 3 dagar! Visserligen så var ju bara våran lilla unge 4 kg av de jag gått ner plus moderkaka o fostervatten o grejer men ändå! Vart glad!
Nästa kom när vi kom hem från Petra o Kajan. Tog av mig byxorna inne i badrummet! Och såg hur smala mina ben blivit! Nästan till normal storlek! Så mycket av all den vätska jag samlat på mig under graviditeten är borta! Så skönt! 3 grejen var när jag tatt av mig på överkroppen och såg mina tuttar. Alltså seriöst. Har alltid varit storbystad men detta var ju löjligt! 2 stora hårda badbollar! Yes mjölkproduktionen är i full gång iaf. Men måste verkligen skaffa mig en ny BH. Springer runt och läcker som ett såll här. Nej nu ska jag se till maten så måste ja kolla in bilderna som Petra lagt i på FB på våran lilla flicka bla:) Kan ju som sagt inte lägga in bilder tyvärr!

Tack o tack

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det finns inlägg som samlar upp mjölken, så slipper man kladdiga inlägg och massa bomull från dom på vårtorna!

2009-06-09 @ 16:09:22
URL: http://zizzismurf.blogg.se/
Postat av: Lollo

Aha ja det låter ju som en bra idé det där!

2009-06-09 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0