Stackars stackars Anders!

Har kommit in i en period nu då jag tydligen pratar vääldigt mycket i sömnen! Häromnatten så lät jag tydligen skitdryg och sa "Vad säger du nu då? Va??" Hehe. Inatt har jag mest bara babblat så han har inte hört vad jag sagt plus att jag andats väldigt högt och när jag har vänt på mig så har jag gnytt som en liten hundvalp! Haha ja det är inte så lätt att bara vända sig om nu eller att hitta enbra sovställning!
Har nu ätit lite frulle! Anders är iväg och kollar på fotboll! Jag hade tänkt att ha en riktig sovmorgon men jag vakna strax innan åtta och var klarvaken så så var det med det! Fast somnade iofs på soffan igår kl 22 när vi kollade på en film, så kl 23 gick jag och borstade tänderna innan jag gick o lade mig o somnade typ direkt! Ändå så hade jag sovit mellan kl 17 och 18:30 på kvällen! Är väl en trött människa nu helt enkelt!
Har inte så många dagar kvar att jobba heller! Det känns skönt! Det bästa är att jag bara har 2 tidiga mornar kvar som jag måste gå upp:) Nice!

I måndags så var jag hos barnmorskan. Mitt övertryck e lite högt men inget konstigt med det egentligen! Bebisens hjärtslag låg på 148/min och jag mätte 30 cm på sf kurvan! Allt såg bra ut! Nästa träff med bm blir den 6/4.

Och på fredag så ska vi på föräldragrupp. Första mötet var i torsdags men jag jobbade då så att fick hoppa över den. Se om det är nåt att ha! Känner att jag iaf vill ge det en chans och se hur det är. Inte för att lära känna en massa andra mammor det känns som det kvittar för mig, jag har ju min mammavän redan:) Eller ja snart är du mamma iaf:) utan vill mest gå för att man kanske kan lära sig nåt och det kan vara intressant och höra vad barnmorskan o de andra har för berättelser att dela med sig av:) Plus att jag vill se förlossningsfilmen!

Idag så ska jag och Anders ut till mullis och hälsa på familjen Jonsson. Det var ett tag sen! Funderar på om man ska kolla om det går några roliga filmer på bio kväll kanske.. Fast tror inte det gör det. Funderar även på att ställa mig och baka vaniljrutor.. Om jag nu har alla ingredienser hemma! Det ska man ju inte ge sig den på!

Sådant man får se till

"Bebisar får inte vara tillsammans med en katt, för då kan det hända att de river den..." Freja 8 år
"...Det bästa vore att man gjorde en stor skylt och ställde den på kattens rygg där det stod:Ej lämplig för barn under 3 år." Nanna 8 år

Louise: 58 dagar kvar!
Petra: Gått över 3 dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0