Månaden med stort M

Mmm det är i denna månad jag och Anders ska bli föräldrar! Helt otroligt! Kommer så väl ihåg den dagen eller ja natten i Tunisien när jag gjorde grav testet och fick ett plus... Det känns som en evighet sen men samtidigt som om det var igår! Haft 9 månader på sig att vänja sig men tror ändå inte man kommer vara beredd när man väl ligger på förlossningen o kämpar och sedan får ut sitt lilla mirakel! En liten bebis som jag och Anders har gjort! Obegripligt.. 17 dagar kvar men har fått på känn att jag kommer föda tidigare. Hoppas det iaf och att jag inte behöver gå över tiden så länge som Petra behövde.

Igår var vi hemma hos mamma och Micke och grillade! Mycket gott. Barnen var inte hemma tyvärr eller vi hann hälsa på Lina iaf. Haha barn är de ju iofs inte längre. Linnea blir lixom 18 i höst och Lina är 15 år. Det är ju sjukt så stora de är. Jag menar Linnéa var inne i k-holm igår och firade valborg. På Barbros. Eller ja port 26 heter det väl nu men jag lever kvar på det gamla;) Men hon var städad min syster, skötsam som få! Hon brås nog inte på mig så mycket:)
Iaf vi grillade hemma hos mamma och de drack öl medans jag höll mig till svart vinbärssaft och cola! Så blev det godis och ostbågar och chips med! Petra och Kajan och sötungen Tilde var inne hos Carina så språkade lite med dom oxå! Kul att prata med Patrik och Carro och se deras barn det var ett tag sen! Dom är så söta Liam och Felicia! Så det är verkligen en fin liten kusinskara de där 3:) Carina och Timo kan verkligen vara stolta!
Jag och Anders var hemma strax efter 2 inatt. Var bra trött när jag körde hem men hem kom vi! Men from nu så har jag förbjudit Anders att dricka utifall att bebisen bestämmer sig för att komma! Eller förbjudit och förbjudit han fattar ju själv att han måste hålla sig nykter!

Idag så har det vart full rulle! Gick upp sent, typ vid 11 och då så duschade vi och jag kasta i mig 2 mackor sedan åkte vi och handlade. Väl hemma så gjorde jag en smörgåstårta tills imorrn då pappa, Jennye och barnen kommer. Sen var det bara göra sig i ordning och åka till Fjugesta ochfira Anders mormor som fyllde! Så vi blev fyllda med jordgubbstårta och 7 sorters kakor! Jag var väldigt trött dock men det gick ändå! Sen så åkte jag i polon hem medans Anders körde Kenneths caddy. Jag lyckades sträcka en muskel typ i mellangärdet för jag kan inte vrida mig ordentligt när jag ska backa nu! Magen börjar bli mer än lovligt mycket ivägen! Men lyckades komma hem och nu har vi nyss ätit, Anders kollar på nån film på tv tror det är Matrix reloaded och det är inte riktigt min typ så jag satte mig här och plitade ner några rader:) Men går nog och lägger mig i soffan och gosar lite, är sjukt trött så lär nog somna i knät på honom!
På återseende!

Louise: 17 dagar, förhoppningsvis mindre, absolut inte flera!

Kommentarer
Postat av: petra

ja du louise denna månad kommer den lille:) gud vad spännande.. tilde vill ha en kompis nu.

2009-05-03 @ 13:21:09
URL: http://petraaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0