Okeeej!

Haha nu är det bra länge sedan jag skrev här så vet knappt var jag ska börja. Vet inte vad jag skrev i sista inlägget heller så med risk att upprepa mig så är denna läsing på egen risk:)
Lördagen den 14 nov. Dop på schemat. Allt gick bra! Alva blev lite kinkig på slutet men är ändå nöjd med hennes insats:) Hade bestält smörgåstårtor från smörgåsbutiken här  Örebro och vilken jävla besvikelse det var! Jag tyckte inte att de var speciellt goda, men det värsta var ändå att varje tårta var för 15 pers. Vi hade beställt 3 st. Alltså smörgåstårta för 45 personer. Vi var 30 st som åt av den och ÄNDÅ var det knappt att det räckte! Så lite tur i oturen att Alice vart sjuk så att inte pappa med familj kom, för då hade det varit ytterligar 6 pers som skulle äta av den snålt tilltagna tårtan.
Men efter fikat så kom ju det bästa! Paketöppning!!! Och så mkt fina saker Alva fick så det är inte klokt! Kan ärligt säga att jag är så nöjd och glad för allt!

 På kvällen så var Petra, Kai, Tilde, Helena, Erik, Sandra och Johan här och vi drack lite vin och spelade wii. Det var himla trevligt!

Eftersom mitt minne är ungefär lika bra som en guldfisks så kommer jag missa att skriva massa kul vi vart med om:) Men vi har tillbringat mkt tid med solhaga borna förstås, alltid lika trevligt.

I tisdags så var jag ute och åt med några tjejer från jobbet. Hade med mig Alva för Pernilla på jobbet skulle ha med sin lilla dotter Tilda som är 3 månader så hon ville så gärna att jag skulle ha med mig Alva. Det ångrar jag nog lite att jag hade för hon var lite gnälli och så, så man fick ju inte direkt nån matro. När vi fick in maten så skulle ju prompt Alva med äta så det var bara att ta fram gröten jag hade med mig till henne och ge henne så min mat fick vackert vänta! Sen när jag väl gett henne mat och började äta min så kastade jag i mig maten så jag var klar först av alla trots att ja börja äta typ 7-10 minuter efter alla andra. Men men så är väl livet som småbarnsförälder helt enkelt:) Det var hur som helst väldigt gott iaf. Vi åt på Efesos och de hr väldigt bra mat!

I torsdags så åkte jag och Alva hem till mamma och Micke och hälsade på lite. Vi blev kvar över natten så var vi hemma hos far och hälsade på oxå. På fredagskvällen så åt vi tacos o kollade på idol! 

Igår så var jag, Alva, Petra, Kai och Tilde i linköping hemma hos Helena och Erik. Det var jättekul och de hade en suuuuperfin lägenhet!! Vi var kvar där till kl 17 typ tror jag!

Idag har julpyntet kommit fram! Stakar o gardiner o grejer. O just det, Anders har ju fyllt år så han fick en dator! En bärbar som går tusen ggr fortare än våran gamla! En gps fick han oxå så det är ju kanon! Så nu ska jag lägga in lite bilder tänkte jag:) Håll till godo! Och det kan bli bilder jag redan lagt in men det får ni ta som sagt!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0