Fan nu kom denna oxå

Hickan! Hur jobbigt som helst ju!! Just jävlar måste komma ihåg att lägga ner restaurangchansen häftena i väskan ju! Ska ta med dom till Cissi imorrn. Lika bra att göra det på en gång!! Så nu var det gjort!
Alva gick o la sig för en liten stund sen. La henne runt 21 tiden först men då lyckades hon få tag på sin lilla synth som hon satt och spelade på för fulla muggar med ben och armar genom spjälorna! Skit nöjd var hon! Så hon fick komma upp en stund till. Ojoj vad hon testar gränser nu den lilla damen. Och slåss när hon inte får som hon vill. Mest mig. När Anders säger till henne så lyssnar hon oftast men om jag säger till henne så tittar hon bara på mig och skiter fullständigt i om jag är "arg" på henne. Som nu ikväll när hon stod i soffan och jag sa till henne att hon skulle sitta ner. Hon bara titta på mig o stod trotsigt kvar på sina små knubbis ben! Då rya ja i en gång till o då fick jag vackert ta emot en liten smäll på vänster kinden, dock utan att hon satte sig för det! Ujuj och som Petra sa till mig en annan gång att det är ju fan svårt att hålla sig för skratt! Som ikväll när hon vägrade sätta sig, hon tittar mig verkligen i ögonen och gör en viss min och när hon står där så söt och skit trotsig trots sin ringa storlek så måste ja vända bort huvudet för att hon inte ska se att ja håller på att skratta ihjäl mig! Till sist fick jag själv se till att hon satte sig och fick bestämt säga att slåss det gör man inte. Då blev hon ledsen men efter en stund så fick jag en kram innan hon gick in till Anders i sovrummet. Efter ett tag kom hon ut till mig igen med sin filt och napp och visade att NU var hon trött och ville sova! Min lilla bestämda älskade flicka!

Sitter och kollar på Red dragon nu på kanal6, fast jag har sett den filmen typ 100 ggr, vi har den tom hemma. Men den är ju väldigt bra faktiskt. Börjar bli rätt trött så får se om jag orkar titta på alla paradise avsnitt. Annars får jag väl kolla på dom hos Petra på datan eller så. Ska ju till vingåker en sväng på måndag med så kanske kan kolla då.

Jag jobbar imorrn och sen så nästa gång jag jobbar helg så är det jul helgen. Tiden går så sjuuukt fort. Måste fan ta tag i julhandlingen. Ska skriva lista på vilka personer vi har kvar. Nähä om jag ska ta och göra mina frukost mackor kanske så slipper jag göra det imorrn bitti. Lär ju behöva gå ut i skaplig tid för att skrapa rutor säkert.

Det är detta som är det jobbigaste med denna årstiden, skrapa rutor och bylsa på med massa kläder! Fyy. Längtar så sjukt mkt till våren trots att vintern bara börjat.

Avslutar detta inlägg med en simpel fråga som jag ställer mig ganska ofta och som leder till flera följdfrågor. Hur fan tänker folk?? Är de medvetna om vad de gör/inte gör? Och om dom är medvetna om vad dom gör, vad är syftet? Är det underhållning för dom? En utmaning? En vuxen människas sätt att utöva en slags trots, precis som Alva gör? Eller är svaret bara så pass enkelt att de tänker inte alls? I sånt fall borde de börja göra det snarast, det är nog det bästa för ALLA parter!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0