Nu har den kommit!

O den är fan inte välkommen. Bara jobbig och högljudd och störande! Hostan e det förstås jag menar! Just nu kom Alva till mig oxå o hon luktar skit. Vad gör jag då? -"Anders, hon luktar bajs, byt på´na" Han vägrar. Då säger jag till Alva-"Gå o visa pappa vad du har" o hon går! Nu återstår det bara att se vad som händer=)
Han ligger i sovrummet och muttrar hör jag allt! Men se där han gick o bytte på henne!!! Yihaaa!!

Nää för att återgå till min hosta för att ni ska förstå hur sjuk jag är så...Fan..Låter ju som en karl.
Nej men igår kände jag mig rätt bra hela dagen typ, men efter att jag och Alva hade tagit ett bad så försvann rösten! Gick bara runt och pep, skit irriterande. Men vid 23 tiden typ så kom rösten tillbaka någorlunda och med rösten så kom även febern! Mådde katastrof dåligt helt plötsligt så fick ta en ipren så vid 01:30 så kändes det oki.
Nu känns det bara lite luddigt i skallen men det bjussar jag på!

Ikväll blir det en riktig slöhögar kväll (precis som igår visserligen). Blir nog hemkörnings pizza o kolla på tv! Eftersom jag inte såg nåt paradise hotel avsnitt i veckan och det inte funkar att kolla tv6play på vår data så kommer jag sitta mellan 23:30-01:30 o kolla på det. Hade ju vart skönt om man inte behövde gå upp kl 6 imorrn bitti för att åka o jobba men men=)

Sitter och tittar på "På spåret".. Herregud börjar ju bli gammal. Alva sitter bredvid mig och pillar med sina byxor!
Hon har blivit skit trälig med att äta mat nu. Alltså burkmaten. Hon tar i bästa fall några skedar som slinker ner i magen sen tar hon resten o stoppar i maten och spottar ut den i hak klappen för att äta upp det igen o sen spotta ut det. Idag tokvägra hon ens att smaka på maten. Inte ens mackor äter hon!!!Hennes bästa liksom! Så hon lever typ på välling, clementiner och en liten chokladbit från hennes chokladkalender!

Men detvänder väl det med så småningom. Anders får väl tala med bvc om det, han ska dit med henne på tors för väg-mät och vaccination! Själv är jag då iväg till Lerbäck på verksamhetsplaneringsdagar med jobbet. Känns ju sådär eftersom jag fick höra igår att det är dålig mat, små portioner, iskallt inomhus (hovstagruppen hade suttit med jacka och vantar på sig!!!!!) ingen toalett eller dusch på rummet! Känns jättehäftigt, verkligen. Inte som när vi var på Selma Lagerlöf spa i Sunne direkt, där snacka vi bra grejer! Kanon mat med sköna rum o sängar o dusch o toa på rummet!

Och kan ni gissa vad som kmr på måndag då? MIN SOFFA! Eller jag mena såklart VÅRAN soffa;) Så Petra om du läser detta innan jag talar med dig så tänkte Anders om Kai hade lust att hjälpa till o bära soffan lie sådär på månd eft/kväll!

Nej nu ska jag lägga in lite bilder som jag tog typ igår=)

Bajjbajj!!


Äter puré, för ner slinker ner, i soffan=)


Har ett blåmärke på kinden efter att hon rasade ner på golvet!


Har på sig klänningen som Linnéa hade på sig när hon var liten skit.


Min lilla prinsessa!


Hjärtat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0