Sunday!

Söndagskväll och jag sitter nu uppkrupen i soffan. Dock inte i krypin hörnet för måste ha laddaren i datorn och den sitter vid andra sidan men det är skönt att sitta här med!
Idag gick jag och Alva upp vid halv nio tiden. Då gick vi in i vardagsrummet och Alva la sig i sacco säcken med en flaska välling och jag kröp upp i soffan med täcket! Sen låg vi och tittade på Igglepiggle och mös! Eller ja jag ska erkänna att jag låg väl mest och slumra kanske=)
Så småningom kom även Anders upp och gick och tog sig ett bad. Jag fick dra på Alva en body och strumpbyxor för hon blev skitarg för hon inte fick på sig dom själv! Efter att Anders duschat gick jag och duschade och skurade badkaret samtidigt! 2 flugor i en smäll! När jag kom ut ur duschen så hade Anders dukat fram med frukost så det var bara att sätta sig! Sen la vi oss alla för att vila lite för Alva var trött. När hon väl somnat så började vi röja ur klädkammaren som var FULL med grejer, högt och lågt! Gick liksom inte att ta sig in! Anders sprang ut till förrådet X antal ggr med kassar och kartonger! När Alva vaknade igen så var vi nästan klara så vi gjorde oss själva i ordning sen drog vi ut i snön för att inhandla sista julklappen till Tilde och även en antenn sladd på 15 meter för att vi tänkte möblera om! Alva var så sur och arg heela tiden och kastade sig på golvet inne på biltema och dunkade huvudet flera ggr i "bilvagnen" inne på ica när vi skulle handla lite bröd och skit! I bilen var det bara gnäll gnäll och jag trodde seriöst jag skulle få ett hysteriskt utbrott! Men hon var väl inte så pigg kanske hon hade feber hela dagen igår och även inatt tror jag.

Hon låg mellan oss en stund inatt för hon var ledsen. Hur skulle hon ligga då tror ni? Jo hon skulle ligga och krama mig! Hon låg med sin arm runt min hals och nacke, panna mot panna med mig och när jag försökte flytta huvudet lite så drog hon tillbaka mig och så fick jag en stooor puss sen somna hon så! Gull ungen!

Meeeen iaf när vi kom hem efter shoppingturen så åt vi lite nyttig mat ifrån donken och sedan satte vi igång med om möbleringen! Det tog tid och jag satte även om lite tomtar men faan vad lite julgrejer vi hat! Typ 5 tomtar och en smidegran med ljushållare och en karusell speldosa som spelar bjällerklang. Jaja det får duga detta år men till nästa år blir det att köpa nytt. Kan man fynda på mellandags rean=) Men vi ska köpa en gran i veckan iaf. Det får bli en plastis tror jag för annars lär vi få plocka barr som fastnar under Alvas fötter heela tiden! Vet hur det var en annan gång när vi hade en äkta och jag hittade fan barr i mer än ett halvår efter att granen var utslängd!

Nää nu ska jag lägga in lite bilder!!


Anders har så mkt pengar att han kan snyta sig i dom tycker han!


Lite hall och lite kök!


Nya tripp trapp hyllan! Alva ligger och sussar bakom den stängda dörren!


Utröjt och sen så åkte den utslitna crosstrainern in i klädkammaren! ;)


Anders softar i nya soffan! Tavlan med Alva fick vi av Petra och Kai!


Alva vart lite trött i torsdags när vi väntade på att åka iväg till vc


Alva och pappa har lattjat lite!


Alva sitter hos moster och låtsas sova!


Jag i min nya lugg!

Nää nu ska jag överlåta datorn till Anders så han inte blir ledsen i ögat!

Kommentarer
Postat av: carro

Oj,oj,oj så fint ni har fått det därhemma. Kul el?

Blir nästan avis. Här har vi det kaos. Grejer överallt. Fin du var i lugg. Kram och God Jul på er.

2010-12-21 @ 11:46:52
URL: http://felliam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0