Pust! O massa bilder=)

Idag har jag faktiskt varit duktig! Har plockat och städat så nu ser man faktiskt hur det ser ut här hemma! Har varit jäkligt dåligt med städande då vi knappt varit hemma på 2 veckor känns det som! Men nu är det gjort och jag är väldigt nöjd över det!
Vi har även hunnit med en promenad upp till ica krämaren för att inhandla diverse matvaror. Idag ska jag äta färsk potatis, varmrökt lax och en kall sås jag slängde ihop nyss! Blir nog gott! Anders är ju iväg till mosås bangolf och arbetar lite där så honom ser ja inte förrän ikväll efter kl 21 nångång.

Annars då? Alvas förskola verkar jättebra! Tösen ville inte gå därifrån, det tar jag som ett bra tecken=)
 
Lämnade av Alva i lördags hos pappa för att sen bege oss till Norrköping! Hotellet var bra, frukosten var KANON men fy fan vilket folk som fanns där! Alltså det var så mkt drägg överallt tyckte jag! Är en ganska fin stad men jag skulle inte vilja bo där. På kvällen så vandrade vi runt i nästan en timme för att hitta en restaurang som vi kunde sitta på uteserveringen. Det var knök fullt överallt så till sist gick vi tillbaka till hotellet för jag var tvungen att byta skor. När vi sedan gick ut igen på jakt efter en uteservering så ser vi ett ställe som låg typ 20-30 meter från vårat hotell och där fanns det ett ledigt bord så vi tog det! Vi åt plankstek och drack öl! Blev så sjukt mätta! Så vi tog oss en timmes promenad efter för att smälta maten, sedan gick vi till hotellets lobby och drack lite till och kollade på fotbollen.

Dagen efter så åt vi då frukost buffé som var asgod! Mmm! Sedan drog vi upp på stan och shoppade lite innan vi drog till Söderköping och åt glass på smultronstället! Mums men fy fan vad mätt man vart efter ett tag! Jag tog en tropical och Anders en twin peaks.

Sedan begav vi oss till Vingåker. Alva hade haft det kanon hemma hos pappa med familj, hade inte varit några problem alls! Så skönt=) Var kvar en timme lite drygt innan vi satte oss i bilen och åkte hem! Så den varmaste dagen tillbringade vi i en bil typ. Usch inte spec skönt med tanke på att vi ej har ac.

Igår åkte vi och firade Anders pappa och syster Caroline som fyllde år! Det bjöds på smörgåstårta och glasstårta och det smakade vääääldigt bra! Alva lekte massa med sina kusiner och jag var Jacobs favorit igår=) Det var jag som skulle trösta honom när han slog i huvudet i bordet, inte pappa! Barnen badade och hade jätteroligt!

Nää nu ska jag se till mina potatisar och se om ja kan slänga in några bilder! Blir flera ifrån midsommar och även andra!
















Ska ja komma närmre??



Ännu närmre??



Närmre går ej att komma=)


Kusinerna busar i soffan





Petra o Carro på midsommarafton


Midsommarfina!





Brottas lite med farsan!





Äter själv=)




Många blir glada när Alva är på besök=)


Skönt att bada lite






Kalas i Mullis


Anders rara mormor!


Farbror Mattias och kusin Viveca


Alva kikar in!


Ena födelsedags barnet!




Små tjejerna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0