Fullt ös

Ja denna vecka har bara flygit förbi!! Åkte till vingåker i söndags efter att jag slutat jobba. Sov där ett par timmar innan jag och Anders drog mot Ullared kl 04:00. Kom fram typ 08:30 tror jag! In shoppa järnet, ut till bilen o lasta in kassar för att sedan gå in i varuhuset igen=) Men fler än 2 vändor blev det inte. Lite drygt 6000 kr fattigare men många saker rikare begav vi oss hem vid två tiden. Kom fram till vingåker runt halv sju, plockade upp Alva som hade kräkts en gång på morgonen och drog hem mot Örebro. I hampetorp började Alva spy massa igen och herre min skapare vad det stank i bilen. Stackars lilla gumman fick sitta i nerkräkta kläder men vad ska man göra? Vill inte gärna byta kläder när det är minusgrader ute och hon iaf komma spy mer. Kom hem tillsist iaf och då åkte hon i badet! Dagen efter kräktes hon mer o några dagar senare kom jag in i hennes rum på morgonen och då hade hon haft diarré så fick bädda om i hela sängen=( Men nu är hon pigg igen, äter dock inte som hon ska men det kommer nog igång det med snart.

I onsdags tror jag det va så bakade jag hallongrottor och tigerkaka. Idag bakade jag kanelbullar. Fy fan vad jag hatar att baka. Eller det är värst innan man börjar men när man väl står o knådar degen så är det inte så farligt. Men nu kommer jag nog inte baka på ett bra tag. Anders fyller år imorrn och vi ska ha lite kalas för hans släkt så då vill man gärna bjuda på lite hembakat!

Igår var jag och Anders och Anders syskon iväg och åt mat på La Pampa. Jag åt grillspett med oxfilé, lök och paprika med potatisgratäng. MUMS säger jag bara! När vi hade ätit drog vi vidare till strike och bowlade! Det var mkt trevligt! Haha höll på att garva ihjäl mig åt Carros kommentarer. Rapp i käften, det verkar vara ett släktdrag hos familjen Jonsson;)

Var hemma vid kvart i tolv igen. Anders mamma och pappa var hemma och passade Alva.
Så idag har jag varit såååå trött! Lite bakis med. Men mest trött. Och så visste jag att jag hade de där jävla kanelbullarna att baka med. Satt och stirrade på receptet i typ 15 minuter i hopp om att bullarna skulle bakas av sig självt men icke sa nicke.

Nu sitter jag iaf i soffan och är ganska nöjd att jag hunnit med det mesta. Men så är det ju så att jag glömt(inte orkat) hämtat ut Anders present som är på posten. Så får helt enkelt hinna med det imorrn innan eller efter städningen!!!!!! Kollar på någon fånig film om en mamma med 3 döttrar. Men det är ju bara skit på tv så har inte mkt att välja på. Anders ligger i sängen och kollar på fotboll och Alva la sig för typ 10 min sen! Hon har varit kanonpigg så hon fick vara uppe och busa med oss. Inatt ska vi vrida tillbaka klockan oxå! Funderar på om jag orkar stoppa i mig lite chips med dip. Förut åt jag alltid ostbågar med dip men har nu ändrat mig till chips! 

Nää nu ska jag nog ut i köket o rota i skåpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0