Torsdag och ledig!

Yes idag är jag ledig inför en jobbar helg. Gick upp kl 8 för då tyckte Alva verkligen att det var dags att starta dagen! Gick upp och bytte blöja och gosade lite, sen drog hon in mig i sängen där hon skulle kolla på barnkanalen och jag slumra lite! Nåväl upp vid 9 igen för frulle. Idag blev det äggröra och några skivor medwurst o sen lite kaffe på det.
Lunch har det inte blivit nån, är liksom inte hungrig! Man står sig så jäkla länge på maten! Så blir tidig middag istället. Broccoligratäng med knaperstekt bacon. Luktar gott, det är bara baconen kvar men de ligger och tinar upp nu. Hade ingen aning om att man kunde knapersteka dom i ugnen så det ska jag göra nu=)
Alva sitter framför tvn och äter kalops. Hon vägrar typ äta om jag är med. Men bryr man sig inte om henne så verkar det gå bättre för henne att få i sig maten.

Senare ska jag iväg med Malin på indoorwalking. Känns ju sådär att vara inne o svettas iom detta fina väder men så är det! Handen på hjärtat så har vi inte kommit ut idag alls. Alva gick o la sig runt 10:45 och sov sen till efter 13:00. Då var det dags att börja fixa med maten och greja och nu äter hon och snart ska jag äta.

Nej nu ska jag gå och se efter om hon får i sig nåt käk eller om hon sitter och kastar ner allt på golvet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0