Mellandags rea!

Brukar alltid hålla mig borta från den! Och iofs idag så var vi inte på jakt efter kläder o sånt o det är väll det egentligen som drar mest folk. Vi var på jakt efter annat smått o gott och kom hem med en del! Dels ett nytt soffbord som vi tjatat om länge att vi måste köpa. Vart inte ett sånt vi hade tänkt oss men det var billigt och funkar kanon. Införskaffade oss även en mikro som vi varit utan sen vi flyttade hit! Livet är faktiskt mycket enklare med en sån:) En ny brödrost fick oxå följa med oss hem då våran gamla håller på att rasa ihop plus att bi talat om att vi ville ha en som kunde rosta 4 skivor samtidigt. Ett täcke till Alva köpte vi oxå, ett stort täcke! Så hon kan använda sina hello Kitty sängkläder som hon fick i julklapp:) Sen var vi på BR leksaker och toys'r'us och bytte in lite julklappar som Alva fick dubbelt av o så fick hon ta nya saker! Det blev en jamande katt, tre figurer ur Timmy lamm, paraply med hello Kitty, lite köksgrejer till hennes kök och en låda med lego! Hade glömt hur roligt det var att bygga med lego haha satt o byggde ett hus och en bil! Nu ligger jag i soffan o är astrött:) Alva kollar på Pippi Långstrump och Anders tittar på tv i sovrummet. Ska samla ihop lite ork och ta mig ut till förrådet gör att leta rätt på ljuskopparna till min runda ljus grej o så vill jag ju hitta spik o betong krokarna så jag kan få upp saker på väggarna! Har mätt mina fönster oxå då jag vet måtten till gardinerna jag vill beställa haha! Får nog bli till nästa månad kanske. Det skulle visst börja blåsa ikväll igen läste jag. Konstigt väder vi har får man lov att säga! Tror inte vi får nån snö innan nyår faktiskt. Imorrn så har vi bokat tvätt tid så då blir det till o tvätta! Vi ska försöka få ordning i baby/gästrummet oxå som det är nu så är allt bara inslängt huller om buller o det står lampor o påsar högt och lågt! Passa på nu när Anders e ledig denna vecka! Nej nu orkar ja inte skriva mer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0