Flashback

Anders for just iväg med ett lass kartonger som han ska ställa in i garaget till huset. Poff flög man 2 år tillbaka i tiden när vi höll på att flytta från Örnsro och hit till denna lägenhet. Vad vi kämpade! Eller vi och vi, Anders var helt otrolig. Jag gick höggravid och kunde självklart packa och även köra bort lite jag med men jag kunde inte bära så mkt för magen var liksom i vägen, men jag gjorde verkligen så gott jag kunde. Så han och jag flyttade i princip hela bohaget ensamma, förutom på just flyttdagen då kom Micke med en polare och en liten lastbil och även Oskar kom en sväng och hjälpte till med dom stora grejerna typ köksmöbler, säng, madrasser, tv apparater och vardagsrumsbord.
Jag var då relativt nyförlöst så jag och lilla bebis Alva låg på ett överkast på golvet i gamla lägenheten och väntade på att allt skulle bli klart så vi kunde åka hem till nya lyan för att plocka i ordning allt. Minns att man kände sig så himla slö på nåt vis för att Anders fick göra så sjukt mkt själv, men haha va fan, när man har en bebis på en vecka, känslan av att vara sönderbombad mellan benen och tuttar som läcker om de inte får bli tömda med jämna mellanrum så kan jag nu i efterhand känna att jag kanske kunde få ta det lite lugnt just den dagen. Sen hade man ju flyttstäden kvar oxå men den tog Anders syster Louise och hennes vän hand om tack o lov, vi behövde bara göra vissa åtgärder efteråt så det var skönt. Fast då hade jag o Anders börjat städa allteftersom så det var mkt gjort redan. Tack o lov att vi slipper den denna gången!

Så dagens tips är väl egentligen att försök att tajma in så ni inte flyttar under tiden som ni är höggravida eller nyförlösta för det e fan riktigt jobbigt=)

Kommentarer
Postat av: Petra

Så du ligger hemma o skriver blogg när Anders kör kartonger;) hehe

2011-07-19 @ 22:50:41
Postat av: Lollo

Jepp nån måste ju va hemma med en sovandes unge oxå=)

2011-07-20 @ 13:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0