Idag

så är jag nöjd att Anders kom hem helskinnad efter en olycka på hans jobb. Ändå så börjar alla "om" dyka upp i skallen. Tänk om han inte gjort så eller tänk om...blabla vidare tills man blir knäpp!

Guuud vad jag längtar till min semster nu!! Men det går nog fort. jobbar 7-13 imorrn, sen myskväll med 2 nattgäster bestående av Petra och Tilde=) Kommer bli suuper!! Sen på lörd far vi iväg till vingåker o hälsar på (Och kanske fyller bilen med dryck till midsommarveckan, men det är absolut inte huvudskälet till att vi åker dit)
Sönd ev grillning med Oskar och Ida. Månd jobb 7-13:30, tisd jobb 7-16, ons GOTLAND! Vilket innebär ledig en vecka och bara ha massa skoj och mys med fina vänner och solsken på midsommarafton för så är det alltid på Gotland!

Konversation mellan mig och Alva för typ 15 minuter sen:
Alva: Maammaaa, koom
Jag: Va äre? (reser mig från min sköna soffa)
Alva: Mmmm.. (sträcker sig mot frysen och signalerar att jag ska öppna den)
Jag: (öppnar frysen) Vad vill du ha??
Alva: Lass lass lass (Hoppar och pekar på en glasspinne)
Jag: Klart mammas tjej ska ha en glass, vänta lite så ska jag öppna den.
Alva: ÖÖÖHHMM ÖÖÖHHM ÖÖÖHHHHM HÖHÖHÖHÖ (Så låter hon med en konstig hes röst under tiden jag försiktigt försöker få bort pappret på glassen utan att den ska gå av)
Jag: Sådär får mammma en puss nu då?
Alva: Ger sin mor en puss såklart och rusar in i vardagsrummet och kastar sig i sin saccosäcken skitnöjd=)



Ca 1 min efter att hon fått glassen (den var då även uppäten) så vart det samma sak igen fast då ville hon ha en macka! Vem har sagt att man alltid måste ta efterrätten efter själva maten??
Så nu ligger det en jäkla massa brödkanter kvar på bordet och Alva är väldigt tyst inne i vårat sovrum. Ska locka henne med att hon får hjälpa mig att plocka ur diskmaskinen för det är poppis. Innebär visserligen att det tar typ dubbelt så lång tid men men en glad unge ger en glad mamma=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0