Ledig tisdag!

Idag är jag ledig för att jag jobbade helgen som var. Eller ja, rättare sagt så jobbade jag halva helgen som var. Tog ledigt i lördags och gick på lilla Antons dop så jag jobbade bara söndag och måndag, riktigt soft.
Så första lediga dagen bjöd på sovmorgon till kl 9 och sen besök av Petra och Tilde så kunde inte ha startat mkt bättre! Nu ar de precis åkt och Alva har gått o lagt sig och jag hamnade framför datan. Trots att man kanske borde städa. Diskmaskinen är oxå klar så borde plocka ur den. Likaså borde jag sätta igång en maskin tvätt. Ja vad vore väl livet utan alla dessa "borde"??
I övrigt tuffar livet på sin gilla gång. Planer smids och jag tror att det kommer bli skitbra! Just nu så längtar jag till flytten. Har några kartonger som jag tänkte börja packa för att få lite flyttfeeling=) Man har ju en hel del som man inte använder nu så som julgardiner o dukar o sånt. Kan ju även packa sängkläder, räcker ju att spara ett byte så växlar man mellan de man har i sängen nu o de som man sparar. Vinterkläder kan man oxå packa. Man fyller nog upp de 6 kartonger jag har ganska fort tror jag.

Snart åker vi även till Gotland. Ska bli riktigt kul!! Har ju tillbringat midsommar tillsammans med Petra och Kai i flera år nu så det e liksom tradition. Det e nog bara den första midsommaren som jag o Anders var ett par som vi inte firade midsommar tillsammans med Petra o Kai. Då var vi i Grebbestad tillsammans med ett helt gäng av Anders kompisar. Haha ojoj det var kul, fan vad man söp. Midsommardagen så däckade jag runt 19:30. Bra där Louise! Usch usch. Nu när man är småbarnsmamma så blir det ju rejält mkt lugnare. Skönt på ett sätt men visst saknar man det där livet ibland utan att ha ansvar för fler än sig själv o bara släppa loss o parta järnet!
Som midsommar för 3 år sen. Jag, Anders, Petra och Kai. 2 små stugor. Engångsgrillar som ej funkar, Blåser storm. Vedeldad bastu precis vid sjön Vänern. Massa öl. Hade så jääävla kul!!! Trots att det var bra kallt för att det blåste så jävla mkt och att grillarna ej funkade så att vi fick laga till oxfilé på några spisplattor ändå hade vi så jävla kul!

Börjar bli lite sugen på nåt att äta nu men vet fan inte vad man ska laga till.. Hmm får väl gå o rota lite o se vad som finns!

Tjolahopp

Kommentarer
Postat av: Petra

Så jävla roligt hade vi!!! Skulle lätt göra om det!!

2011-06-14 @ 14:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0