Nuuu e det så..

Ooooookej!

Bara för att man har lite sug att faktiskt skriva blogg så funkar det inte alla logga in för blogg.se har nåt strul med dataservicen. Så jag gör så som jag gjorde en annan gång, fast då var det mitt internet som strulade, skriver i wordpad o kopierar över det till min blogg sen när den fungerar igen!

Jag har bestämt mig! Iaf just nu. Det kom i måndags. Suget att faktiskt göra nåt för att kunna bli lite smalare istället för att klaga o mula in en näve godis i käften!=)

Såå i måndags blev det indoor walking som jag tror jag skrivit redan?? Eftersom jag är van att köra på medelnivå o i måndags var det bas nivå så körde jag med extra motstånd. Jag vart sjuuukt trött i kroppen! Om det sen berodde på att jag typ tappat allt eftersom jag inte tränat på länge eller för att jag drog på lite extra ska jag låta vara osagt. Antagligen lite av båda! Kom sen hem o åt middag bestående av grillad kyckling(nyttigt om man inte äter skinnet, vilket jag aldrig gör, bläää) avokado, keso, paprika, ugnsgrillade tomater med mozzarella ost och röd lök. Mums säger jag bara!

Igår så tog jag ett spin pass och herre vad jag svettades. Iofs så svettades jag typ redan innan passet började för jag fick leta efter parkeringsplats och småspringa in till friskis eftersom man ska hämta ut biljetten 10 min innan start, fick 2 min till godo=)

Sen hem och då gjortde jag tonfisk sallad o åt! Satt sen o funderade på hur man ska äta och surfade runt lite och bestämde mig. Har tänkt på det förut o pratat lite smått om det men nu är det bestämt. Har tom skrivit matlista för 2 veckor. Lchf it is. Nada kolhydrater, eller iaf mkt lite men mer fett som grädde och ost. Så man håller mättnadskänslan. MEN tänker dock inte känna att jag måste köra det på helger för då tänker jag unna mig lite godis eller vin eller vad jag nu blir sugen på men kanske inte moffa som en tok bara för det e helg=) Om jag säger så här, Willys har BILLIGT lösgodis. 37,90 kr/kg. 3,79 kr hg. Jag har vart på willys 2 ggr o bara knallat förbi godishyllan, helt olikt mig haha! Men jag tror det är viktigt att unna sig. Ha nåt att se fram emot. En morot. Lite som en förlossning liksom. Man går igenom en sjujävla smärta för man vet att man har en fin bebis som belöning. Likaså kan man äta nyttigt i veckorna för att ha lite gott att se framemot i slutet av veckan. Haha bra jämförelse!

 

Idag så vaknade Alva 07:10 första gången! Men hon tystnade och jag somnade om igen till kl 07:50 då fick jag hämta henne! Gjorde lite välling så la vi oss i sängen och tittade på bollibompa och sen gick vi upp strax efter 9. Gjorde äggröra till mig och Alva fick smörgås och yoghurt! Vid halv elva tiden la jag henne igen och hon sover än! Bra det eftersom hon ska till dagis sen! Själv har jag druckit llite kaffe, bäddat sängen och gjort middagsmat! Yes jag ställde mig och lagade middag strax efter 11 på förmiddagen. Så jag får en matlåda och Anders äter annat än typ äggmackor;) Bidde kycklingfilé med fetaost i ugn och wok grönsaker som jag blandade i krossade tomater med örter. Thats it! Luktar gott så får väl hoppas det smakar med! Nu ska jag väl ta mig lite lunch snart tänkte jag. Blir tonfisk salladen som är kvar från igår.

 

Ikväll blir det jag och Lena som jobbar! Hoppas hon inte bakat massa gott och har med sig, då får jag kämpa med mig själv haha! MEN får tänka som så att på typ 3 dagar har jag gått ner 1,5 kg! En liten sporre! Jag vet att ger jag mig fan på detta så går jag ner. För jag har inga problem att bli av med vikt. Mitt problem sitter i skallen. Hört att det ska heta självbehärskning?? Kan man köpa det på blocket tro=)

 

Nej nu ska jag ta mig lite lunch och sen kanske göra mig i ordning lite!

 

Ciaoooo


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad häftigt! Låter som att du har bestämt dej! Vad spännande! Lycka till!!!



Kram

2011-03-03 @ 19:36:48
Postat av: petra

detsamma lycka till:) bara du e bestämd så går det fiiint:) slimmad till sommaren...LOLLO BEACH 2011!!

2011-03-03 @ 20:29:03
URL: http://petraaz.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack söta ni! Kan säga att redan idag var viljan lite svagare;) Men jag tacka nej till bullarna som det bjöds på hos oskar o ida=) Haha alltid nåt!

2011-03-03 @ 21:45:32
Postat av: Helena

Hehe BRA! Jag skrev kontrakt jag och då lyckades jag i 10 dagar, som mitt kontrakt var på. Satte kontraktet på kylskåsdörren och hade som bakgrundsbild i mobilen - ett hett tips!

2011-03-04 @ 13:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0